Psychobiker
Sporthojsnörd
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
En polare har en GPZ-1000 motor liggande (89:a), där det behövs ny vevaxel, en vavstake och lite lager. Nya prylar skulle gå på 7.500, och han skulle vilja ha 5 papp för motorn, dvs 12500 för en fungerande motor, om jag pular ihop den själv.
Det jag funderar på är om man kan göra 3-4000 i vinst om man säljer den sen. Är det rimligt med 16000 för en så gammal motor?
Då är den visserligen genomgången och renoverad (vet inte hur långt den gått).
Risken är ju att man upptäcker mer i motorn som är slitet, och kan det lätt bli ett par tusenlappar till.
Så vad tror ni, är det nått man skulle våga sig på, eller är det stor risk att mna står där sen och det bara gått jämnt upp?
Det jag funderar på är om man kan göra 3-4000 i vinst om man säljer den sen. Är det rimligt med 16000 för en så gammal motor?
Då är den visserligen genomgången och renoverad (vet inte hur långt den gått).
Risken är ju att man upptäcker mer i motorn som är slitet, och kan det lätt bli ett par tusenlappar till.
Så vad tror ni, är det nått man skulle våga sig på, eller är det stor risk att mna står där sen och det bara gått jämnt upp?