Renovera motor

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
En polare har en GPZ-1000 motor liggande (89:a), där det behövs ny vevaxel, en vavstake och lite lager. Nya prylar skulle gå på 7.500, och han skulle vilja ha 5 papp för motorn, dvs 12500 för en fungerande motor, om jag pular ihop den själv.
Det jag funderar på är om man kan göra 3-4000 i vinst om man säljer den sen. Är det rimligt med 16000 för en så gammal motor?
Då är den visserligen genomgången och renoverad (vet inte hur långt den gått).

Risken är ju att man upptäcker mer i motorn som är slitet, och kan det lätt bli ett par tusenlappar till.

Så vad tror ni, är det nått man skulle våga sig på, eller är det stor risk att mna står där sen och det bara gått jämnt upp?

Två begagnade kanske du kan hitta för 8000 styck. Köp för helsike inte nya reservdelar till en annars rätt sliten motor. Försök få tag på exakt vad du vill ha, fast begagnat.

Tycker det är himla kul att skruva, men som sagt, jag misstänkte att jag förmodligen får betala för att sätta ihop den, så det får vara.

Tack för tipsen i vilket fall

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back