Renovera motor

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
En polare har en GPZ-1000 motor liggande (89:a), där det behövs ny vevaxel, en vavstake och lite lager. Nya prylar skulle gå på 7.500, och han skulle vilja ha 5 papp för motorn, dvs 12500 för en fungerande motor, om jag pular ihop den själv.
Det jag funderar på är om man kan göra 3-4000 i vinst om man säljer den sen. Är det rimligt med 16000 för en så gammal motor?
Då är den visserligen genomgången och renoverad (vet inte hur långt den gått).

Risken är ju att man upptäcker mer i motorn som är slitet, och kan det lätt bli ett par tusenlappar till.

Så vad tror ni, är det nått man skulle våga sig på, eller är det stor risk att mna står där sen och det bara gått jämnt upp?
 
Två begagnade kanske du kan hitta för 8000 styck. Köp för helsike inte nya reservdelar till en annars rätt sliten motor. Försök få tag på exakt vad du vill ha, fast begagnat.
 
Tycker det är himla kul att skruva, men som sagt, jag misstänkte att jag förmodligen får betala för att sätta ihop den, så det får vara.

Tack för tipsen i vilket fall
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top