Renovera bakdämpare??

lotus-jonas

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2010
Hoj
VOR 501 solg. ducati 750 sport 2001. yamaha virago 750 1999. ducati 160 monza 1964
Har köpt en gsx750es, som ska få lite katana look...
Dock så fungerar inte justeringen på bakdämparen och den känns väldigt mjuk. Går det att renovera den själv eller lämnar man bort den? Och till vem i så fall?? Vad bruker en evt renovering kosta?
Undrar även om det finns nån annan dämpar som passar på denna hoj..
Tacksam för svar.

Om det går att renovera din dämpare så brukar en "oljeservice" med lite tätningar och ev bussningar gå på 1500-2500:-
Min dämpare på Fz1 gick inte att renovera, så jag köpte en eftermarknadsdämpare istället.
//Tobbe

Det är ofta bättre och billigare att köpa en dämpare från en annan hoj. Du behöver kolla så att infästningar, dämpning och längden på dämparen stämmer men sen brukar det finnas en uppsjö att välja från. Exempelvis kunde jag montera en ZX10r dämpare på min YZF750 med mycket gott resultat. Fick göra några små modifieringar bara. En helt ny dämpare kostade då 500:- här på sporthoj.

Ja... Det blir nog att kolla och hitta bättra begagnat från nån annan hoj

Inte om jag köper en från en 2 år gammel hoj��

Man köper ju givetvis en så gott som ny dämpare som nån plockat bort för att skruva dit en öhlinare eller liknande. Annars blir det rätt menlöst.

Jag har två dämpare liggande som skruvats av när hojarna var relativt nya, ena är från en cbr 600 2005 och den andra är från en gsxr 750 2001.

Har du bild, behöver kolla hur dom monteras. Och mått på längd

Jag har två dämpare liggande som skruvats av när hojarna var relativt nya, ena är från en cbr 600 2005 och den andra är från en gsxr 750 2001.

Lyckas inte ladda upp bild.
Skicka mobilnr via pm så får du bild på dom.

Mvh Thomas!

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...