Renovera badrum i Stockholm, referenser??

UrbanTiger skrev:
Om du tänker på mosaiken så är det väl en 75 kakor. Det tar kanske 1-3 timmar att smacka upp om du inte tänker dig att pillra loss var enda bit och sätta dom på frihand :va

1-3 timmar? Nej, det kan det inte ta. Det är inte en plan vägg direkt. :3freak

Sweedo skrev:
Jag hatar mosaik :gnissla

Men frågan är - kan du sätta upp den? I pay you, ganska good.

Markus skrev:
1-3 timmar? Nej, det kan det inte ta. Det är inte en plan vägg direkt. :3freak

Men frågan är - kan du sätta upp den? I pay you, ganska good.

Fan att man har helgen planerad då, annars hade jag tagit med mig kollegan upp och gjort det mot hyffsad timpenning och husrum. Eller om du fogar själv så går det ju på en dag...

Dee_cati skrev:
Fan att man har helgen planerad då, annars hade jag tagit med mig kollegan upp och gjort det mot hyffsad timpenning och husrum. Eller om du fogar själv så går det ju på en dag...

Foga själv och låta ngn annan sätta upp? :va
Fogningen borde vara lätt som en plätt, att alla hemmapulare säger att uppsättningen är det köper jag inte - i så fall hade plattsättare inte haft så mycket att göra.

Jag lejer själv bort plattsättningen i vårt badrum.
Visst, skulle jag kunna göra det själv, men jag anser inte att jag har tillräcklig erfarenhet för att sätta kakel och klinker.
Ett tips är att börja öva på mindre ytor, ex. stänkskydd i kök, innan man ger sig på ett badrum.
Tänk er att sitta på skithuset och se den där plattan som man inte fick till... :huvet

Ett tips är också att anlita ett företag som har GVK behörighet.

Då måste det företaget följa deras normer, vad som gäller i våtrum. Eventuellt så kommer en snubbe från GVK och kollar upp att det är fackmanamässigt utfört också. Dom gör en hel del stickprovskontroller.

Markus skrev:
Foga själv och låta ngn annan sätta upp? :va
Fogningen borde vara lätt som en plätt, att alla hemmapulare säger att uppsättningen är det köper jag inte - i så fall hade plattsättare inte haft så mycket att göra.

Fogningen är hur lätt som helst, det kan inte gå fel. Uppsättningen är inte heller så svår men det kan ju lätt se för jävligt ut sen när det är klart.
Var noga bara med att göra rent ORDENTLIGT när du fogar, för annars kan du få en etsande hinna som gör att kaklet blir matt. Gäller dock endast en del kakelsorter, givetvis inte matt...

HönaPower skrev:
Verkar som att hantverkare har fått storhetsvansinne.....det är ju skrattretande priser som offereras ibland!

Det är därför du ska anlita en Polsk hantverkare

Svenskar vill ha vad som helst, bara det är billigt. Jag har sett lite av vad polska s.k. hantverkare har gjort och det var ju tur att det var billigt iallafall :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg