Renovera badrum i Stockholm, referenser??

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ska renovera ett mindre badrum, hur FAN ska man välja firma egentligen?
Man blir ju mörkrädd efter att ha kollat på PLUS & Insider med alla jävla skojare som inte kan sin sak. :3freak

Någon som gjort renovering & som har en bra referens i Stockholm? :tummenupp

Jag har samarbetat med Aronsson bygg ett antal gånger och har hittills bara positiva saker att säga.

http://www.aronsson-bygg.se/

Edit: Om du bestämmer dig för att ta kontakt med dem så prata med Mikael Ekberg, han har bra koll och är väldigt mån om kunderna :fakta

Last edited:
Var och jobbade som plattsättare nere i stockholm ett halvår -03, jobbade åt ett företag som var seriöst.

Skuru golv - med kakel & sånt. Heter det,

Dom lade mattor, trägolv, kakel....håller i hela jobbet med snickare, rörmokare mm

HönaPower skrev:
Man blir ju mörkrädd efter att ha kollat på PLUS & Insider med alla jävla skojare som inte kan sin sak. :3freak

Eller så ringer du mig så får du det seriöst gjort :) Kanske inte så billigt iofs att pendla till sthlm i en veckas tid....

/B. Illig

HönaPower skrev:

Känner ingen badrumsfixare. Men om du skulle behöva hjälp med målning och såna pryttlar ska du anlita Tungelsta Måleri. Syrran är målare i företaget och hon är grym med fina referenser!

UrbanTiger skrev:
Ja du... skillnaden på timpenningen kanske gör att det blir billigare att låta dig åka. Dessutom går väl halva tiden för Stockholmgubbarna åt ett ligga och snurra efter prylar i timmar.

Det är sant.... På de flesta byggplatser jag har jobbat på så har stockholmare varit det minst eftertraktade folket, undrar varför :rolleyes: Missförstå mig rätt, det finns ju självklart många bra byggare från sthlm, men man ser dem aldrig :hihi

/Från 240:-/timme + eventuell reskostnad...

Om kvitto inte är så intressant så fixar jag elen åt dig, material och installation. Kan nog skrammla fram röris, snickare, plattsättare och målare också.

Tänk även på att Polska eller Lettiska byggföretag är billiga och bra.

kolla med byggkeramikrådet

www.bkr.se där finns en massa bra info och länkar till plattsättningsentreperenörers riksförening. Där finns även en fond som extra försäkring om det kommer en klåpare.

Frågan är vad du vill ha gjort och hur stort badrummet är.
Om det är ett litet badrum skulle jag lejt snickare, murare, målare, elektriker, rörmokare och plattsättare separat.
Om du tar en byggfirma får du betala påslag, 10 - 15 % för dessa och du måste även betala arbetsledningen, cirka 12 %.
Fast då krävs det att du kan lite om att bygga eller känner någon som kan hjälpa dig att styra jobbet.

Sweedo skrev:
Frågan är vad du vill ha gjort och hur stort badrummet är.
Om det är ett litet badrum skulle jag lejt snickare, murare, målare, elektriker, rörmokare och plattsättare separat.
Om du tar en byggfirma får du betala påslag, 10 - 15 % för dessa och du måste även betala arbetsledningen, cirka 12 %.
Fast då krävs det att du kan lite om att bygga eller känner någon som kan hjälpa dig att styra jobbet.

Om man som firma åtar sig hela jobbet, ska man alltså ta mer betalt då? :va
Vi har gjort allt hittills när det gäller badrum förutom rörmokaren av förklarliga skäl, dock så har allt gått genom oss...

Dee_cati skrev:
Vi har gjort allt hittills när det gäller badrum förutom rörmokaren av förklarliga skäl, dock så har allt gått genom oss...

Det normala är att byggaren lägger på 10% på entrepenörernas pris för att täcka det administrativa och för att tjäna lite extra :tungan

HönaPower skrev:

Jag kan göra det för halva priset av offerten....

Markus skrev:
Plattsättare, i helgen, 7kvm mosaik (2,5*2,5), 2+3kvm kakel. Vem?

Ameh hallå. Mosaiken sitter väl på väv i 30x30 cm bitar? Gör den inte det så kan du gott pillra med den själv.

Dee_cati skrev:
Jag vet iofs inte hur småskuttar fungerar, men firmor som har arbetsledare måste täcka kostnader för dessa.
Sedan har du kostnader för maskiner, omkostnader m.m.
Som chablon brukar man ta 12 % av totala kostnaden.
Slutligen vill man ha cirka 10 % för administration, vinst och risk som Oljeryk sa.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg