rekommenderar suspensoar

• Thread starter Thread starter IGNJATOVIC
  • Start date Start date

IGNJATOVIC

Guest
Nu har jag äntligen hittat en som passar. Den är lite mindre än de vanliga hockeysusparna och inte lika nätt som de andra.

Denna heter JOFA 823 SR och kostar 150 kr på Stadium.

Nu har jag äntligen hittat en som passar. Den är lite mindre än de vanliga hockeysusparna och inte lika nätt som de andra.

Denna heter JOFA 823 SR och kostar 150 kr på Stadium.

Skönt att du tar det med sån ro och delar med dig utav detta! Inget att skämmas över, många har samma problem som du. Det finns hjälp att få alt någon att prata med.

Ta hand om dig!

Mvh Bobby

Om det skulle skita sig nån gång och du ev kör in i nått med hojen...Isåfall har ditt lilla paket frontalkrockat med tanken!

Det räcker att det kommer ett gupp i vägen som man inte riktigt var föreberedd på så kan man få sig en liten "nofamily" ganska snabbt.
Upplevdes häromdagen när jag var ouppmärksam på vägens hålor och dalar.
2 gånger dessutom på samma sväng, illa!

Ja det har ju hänt mer än en gång så jag funderar på att använda suspen när jag är ute å kör! Slipper man sitta och åma sig efter vägen ... :P

Hade jag använt nåt dylikt när jag krockade hade jag sluppit en hel del skador. Det är värt att använda.

Hade jag använt nåt dylikt när jag krockade hade jag sluppit en hel del skador. Det är värt att använda.

Frågan är dock om det är praktiskt möjligt att använda. Jag köpte en för jag tänkte att det kunde vara bra att ha, men dels är det ruskigt obekvämt/osmidigt och dels så ser det jävligt suspekt ut i skinnstället, så jag står hellre över.. :näsblod

Ska kolla in den suspen...
Känner att jag måste försvara trådskaparen...:D
Han syftar nog på att designen e smidig trots rymlig kupa...;)

Frågan är dock om det är praktiskt möjligt att använda. Jag köpte en för jag tänkte att det kunde vara bra att ha, men dels är det ruskigt obekvämt/osmidigt och dels så ser det jävligt suspekt ut i skinnstället, så jag står hellre över.. :näsblod
Ja har ju redan ordnat det där med reproducering, men har du inte gjort det så e det nog vettigt att stå ut med den pinsamma "bulan"...:va :D

Last edited:

De vanliga hockey-modellerna ger i alla fall ett något utmanande utseende på skinnstället :D Men en tunn och "osynlig" modell vore inte så tokigt...

De vanliga hockey-modellerna ger i alla fall ett något utmanande utseende på skinnstället :D Men en tunn och "osynlig" modell vore inte så tokigt...

Amen hallå?!
Om du har värsta bulan så tror kexen att du har hestkük! Sporthoj + hestkük = ligga sej massor.:)

Lite mer on topic.. Vilka modeller rekomenderas kopp till? Allt som går fort? Typ Superduke, r6, cbr600, er6 osv.. Eller finns det någon "snällare" modell?

Jag testade att köra med hockeysusp tidigare, men den är så platt i formen så hela paketet åker utanför när man sätter sig på hojen, så skulle man krocka då så har suspen motsatt effekt :gnissla Nu kör jag däremot med en Adidas kampsportssusp som jag köpte på Budo&Fitness, funkar hur bra som helst! :tummenupp

Jag testade att köra med hockeysusp tidigare, men den är så platt i formen så hela paketet åker utanför när man sätter sig på hojen, så skulle man krocka då så har suspen motsatt effekt :gnissla Nu kör jag däremot med en Adidas kampsportssusp som jag köpte på Budo&Fitness, funkar hur bra som helst! :tummenupp

Vilken av dom kör du på? Den för 125:- eller den för 330:- ?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back