Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Köpte ett par Halvarssons Dryway Plus i sommras. Helt klart varma, 5 mil i ösregn och inte en droppe läckte igenom. Kan vara lite svåra att få på om händerna är blöta (suger fast i fodret). Är helnöjd med dem.
Köpte ett par Halvarssons Dryway Plus i sommras. Helt klart varma, 5 mil i ösregn och inte en droppe läckte igenom. Kan vara lite svåra att få på om händerna är blöta (suger fast i fodret). Är helnöjd med dem.
Jag har ett par fodrade Dainese Gore-tex handskar som är hyffsat varma.
De står emot regn bra så länge man inte drar dem utanpå ett allvädersställ. Tyget i allvädersstället suger åt sig vatten som sedan rinner längs med ärmen rätt in i handsken. Så i mitt fall var det inte gore-tex materialet som släppte in vatten. Men så länge man drar ärmen utanpå handskarna fungerar de mycket bra.

Vet du vad handskarna heter, eller har du nån länk till dom?Jag har ett par IXS Goretex med ganska höga kragar och hårda skydd. Det funkar alldeles utmärkt att köra i regn med handtagsvärme, eftersom händernas värme håller fukten ute - och den lilla fukt som finns mellan handtag och handske är försumbar...
Däremot är de ganska tunna, vilket betyder att marginalen för kallare förhållanden inte är så stor (som kallare räknas lägre temp än +5). Jag brukar ha med mig 2 eller 3 par handskar när jag åker lite längre så det är inget större problem.
Däremot lär du upptäcka att bra handskar kostar, och det är det värt i längden.
Buy quality, cry once
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |