Rekommendation Goretex-handskar

Till ändamålet använder jag ett par Richa WP Racing själv. Ganska enkel handske sett till både skydd och design. Själv är jag helnöjd då de ändå erbjuder det jag var ute efter till ett OK pris. Har hittills faktiskt aldrig upplevt att jag blivit blöt av regn, även om det säkert finns de som har andra erfarenheter.

Personligen tycker jag vanliga tjocka neoprenhandskar, (typ enduro), är bästa lösningen. Dvs de blir blöta, men håller händerna varma. Funkat fint även för långa turer i väta.

Last edited:
BrooklynS, det är inte dykarhandskar vi pratar om, utan för MC-bruk. Dvs skinn sytt på greppytan/handflatan. Men visst, de är inte förstärkta över knogarna som ett par racehandskar.

Om man skall köra på väg är det nog bra att ha handskar med skydd. Annars dra ett par diskhandskar över dina vanliga handskar... :)

Buy quality, cry once

I somras när jag körde genom Polen till italien i regn så varvade jag mellan 3 olika handskar. 2 Läder och 1 st ofodrade allvädershandskar no name märke inköpt i Stuttgart -16 louis.de

Nere i italien var allt så genomblött att jag tog det lungt i spöregnet och maxxade hantagsvärmarna istället och körde utan handskar.

Tror en bra kompromiss när det är ihärdigt spöregn i 2 dagar en neopren handske.

En bra tråd som påminner mig att införskaffa något sådant inför årets långtouring.

Typ något sånt ? Något mellan neoprene och asfalten bara.

https://www.xlmoto.se/handskar-spidi-squared-svart-bla-1#?p

img_254916.jpg

Bifogat

• 2625560001_7.jpg
    2625560001_7.jpg
    105.4 KB · Visningar: 18
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år