Reklam - Hissa/Dissa

Har ni sett den där nya reklamen för o.b. tamponger?

Har ni inte det? Okej. Såhär är den:

Två tjejer är på en typiskt (ovanligt ren) allmän toalett. Den ena står och tvättar händerna och ser självförträfflig ut. Den andra går ut ur båset, ser spänd ut och går in igen. Går ut ur båset, ser spänd ut, och går in igen etc.

Den självförträffliga tjejen ler och tar typ fram ett paket med o.b. Sen filmar dom den andra tjejen när hon kommer ut ur båset och hon är strålande glad, de kramar varann vänskapligt och går tätt ihop ut från toaletten. Sen kommer det en text att o.b. tamponger har nåt underbart silkesskikt som gör att tampongen glider in i muppan lätt som en plätt. Man slipper pressa och den hamnar långt in och helt enligt föreskrifterna. Inga anledningar att se spänd ut med deras tamponger med andra ord.

Okej.

Alltså…

… Då har den andra tjejen alltså hållit på att fippla med sina bristfälliga tamponger om och om igen. Försökt stoppa upp dom i muppan gång på gång, utan att lyckas. Och till sist fick hon en tampong av sin väninna som gjorde att tampongen bara DÖK upp i hennes inre och stannade där. Men…

MEN

Borde hon inte ha tvättat händerna?

Nä. Istället kramar hon sin kompis, typ stryker vännen i håret och går ut.

Jag höll på att bli idiotförklarad första gången jag såg reklamen och låg dubbelvikt på golvet gapskrattandes. Helt sanslöst!

Jag kan i alla fall glädja er med att jag rakt av gick på nya etiketten på den vedervärdiga Fanta Citron. :zpy Ingen har väl velat ha Citronläsk på tio år eller mer men förmodligen visste inte Coca Cola vad de skulle göra med all vidrig citronessens så de paketerade om det i någon flashig multikultiflaska och lurade mig att köpa skiten. Det står inte citron någonstans på flaskan utan jag tänkte exotisk frukt ungefär när jag köpte den.

Död åt Fanta Citron. :fakta

Bifogat

• DSC01224.JPG
    DSC01224.JPG
    20.9 KB · Visningar: 34
Är det någon som kommer ihåg den vidriga blöjungen Anton för några år sedan? Jag kommer nog aldrig skaffa barn tack vare honom.

mjaa, och han kanske inte vill ha en sån farsa som du :hihi

intressant tråd annars, mest för att jag jobbar som kreatör på reklambyrå. och skulle kunna orerera ganska mycket om reklam och kommunikation, men har för tillfället inte tid.

ska komma ihåg att visa några guldkorn här i mån av tid också, här kommer en iallafall:

[YOUTUBE-ID]4-QNEwhFZvQ[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag hatar glassbilen, jävla oljud.
Sedan så tycker jag om coop reklamen där dom typ rappar fram olika varor...

Även om jag inte spelar spel själv något nämnvärt så tycker jag det är riktigt kul att det börjar komma reklam för spel (dock nämnvärt att reklamen alltid är för konsol... PS3 eller X360)

Gears of War
[YOUTUBE-ID]jzn9jbwuobc[/YOUTUBE-ID]

Gears of War 2
[YOUTUBE-ID]Bo85IB1_frA[/YOUTUBE-ID]

Mirror's Edge (dock inte TV-reklamen, hittar inte den)
[YOUTUBE-ID]DFKas0CDu9I[/YOUTUBE-ID]

Fallout 3
[YOUTUBE-ID]wN4ZDIYrJO4[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Hissa :
[YOUTUBE-ID]BV8yfpKUnmg[/YOUTUBE-ID]

Dissa :

Alla reklamfilmer som har detta fenomen i sig...
[YOUTUBE-ID]tnlF94x3X-0[/YOUTUBE-ID]

Det värsta med reklamen är att den till 87% presenteras av en manlig basröst (för övrigt samma som presenterar programmen i Discovery och låtarna i NRJ).
Är det samma snubbe? Kan ingen kastrera honom så att vi slipper hans vedervärdiga röst?

Det var ett inslag om det där på Medierna på P1 i söndags, bl.a. Insider-mannen. :3freak
Och han som gjort typ alla (5000!) trailers av Hollywood filmer.
Grymt bra röster. :fakta

Reklamen om skinkan som är tunnare än Arne Vajse tycker jag är jävligt rolig. Kanske har man lite skev humor, men jag garvade iaf.
Dock minns jag inte vilken skinka det är dom gör reklam för.

Magnumreklamen däremot, den minns man - o glassen är sjukt god

Jag kan i alla fall glädja er med att jag rakt av gick på nya etiketten på den vedervärdiga Fanta Citron. :zpy Ingen har väl velat ha Citronläsk på tio år eller mer men förmodligen visste inte Coca Cola vad de skulle göra med all vidrig citronessens så de paketerade om det i någon flashig multikultiflaska och lurade mig att köpa skiten. Det står inte citron någonstans på flaskan utan jag tänkte exotisk frukt ungefär när jag köpte den.

Död åt Fanta Citron. :fakta

Men citron är ju ganska exotiskt jämfört med purjolök, var glad att du inte köpte Fanta Purjo.

OnT: Jag gillar de tidigare Telenorreklamen om kommunikation, den med ungarna som blir förbannade och föräldrarna som skriker nej till sina ungar på olika språk. Däremot gillar jag inte de nya filmerna med snubben som åker på affärsresa till olika länder. De känns lite valhänta på nå't sätt.

Har ni sett den där nya reklamen för o.b. tamponger?

Har ni inte det? Okej. Såhär är den:

Två tjejer är på en typiskt (ovanligt ren) allmän toalett. Den ena står och tvättar händerna och ser självförträfflig ut. Den andra går ut ur båset, ser spänd ut och går in igen. Går ut ur båset, ser spänd ut, och går in igen etc.

Den självförträffliga tjejen ler och tar typ fram ett paket med o.b. Sen filmar dom den andra tjejen när hon kommer ut ur båset och hon är strålande glad, de kramar varann vänskapligt och går tätt ihop ut från toaletten. Sen kommer det en text att o.b. tamponger har nåt underbart silkesskikt som gör att tampongen glider in i muppan lätt som en plätt. Man slipper pressa och den hamnar långt in och helt enligt föreskrifterna. Inga anledningar att se spänd ut med deras tamponger med andra ord.

Okej.

Alltså…

… Då har den andra tjejen alltså hållit på att fippla med sina bristfälliga tamponger om och om igen. Försökt stoppa upp dom i muppan gång på gång, utan att lyckas. Och till sist fick hon en tampong av sin väninna som gjorde att tampongen bara DÖK upp i hennes inre och stannade där. Men…

MEN

Borde hon inte ha tvättat händerna?

Nä. Istället kramar hon sin kompis, typ stryker vännen i håret och går ut.

Jag höll på att bli idiotförklarad första gången jag såg reklamen och låg dubbelvikt på golvet gapskrattandes. Helt sanslöst!

:rofl

Ja det var ju en djävla betraktelse, och hur mycket du "läst in" i det hela. Men ofantligt roligt beskrivet! (jag har aldrig sett reklamen, men nu har jag en inre bild av hur det gick till!)

Att ni minns bra reklam men inte vad reklamen är för.
Kan till stor del bero på taskig Art Direction.

Den finns en koppling mellan reklamidén till produkten och den minns man. Men man vet inte vilken en flera leverantörer av en sån produkt som är avsändare.

tex tandkräm, blöjor, bindor,

Medans andra reklamer minns man exakt vem som är avsändare.
Tex den här. Lägg märke till hur carlsbergs gröna färg finns i hela reklamen.
Och hur den härliga "önskemålskänslan" i reklamen, överförs till ölen.

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/F_M7zOew2Pc&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/F_M7zOew2Pc&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Att ni minns bra reklam men inte vad reklamen är för.
Kan till stor del bero på taskig Art Direction.

Den finns en koppling mellan reklamidén till produkten och den minns man. Men man vet inte vilken en flera leverantörer av en sån produkt som är avsändare.

tex tandkräm, blöjor, bindor,

Medans andra reklamer minns man exakt vem som är avsändare.
Tex den här. Lägg märke till hur carlsbergs gröna färg finns i hela reklamen.
Och hur den härliga "önskemålskänslan" i reklamen, överförs till ölen.

Ytterligare ett utmärkt exempel på att man uppenbarligen kan lägga pengarna på reklam istället för R&D och komma undan med det. Undermålig produkt, bra reklam. :rolleyes:

Även om jag inte spelar spel själv något nämnvärt så tycker jag det är riktigt kul att det börjar komma reklam för spel (dock nämnvärt att reklamen alltid är för konsol... PS3 eller X360)

Håller med. Det gick en reklam för Army of Two också som var riktigt bra. Sen har vi ju Mr T i wow-reklamen... :hihi

Gears of War 2-reklamen gör till och med mig sugen på att spela. Och jag gillar inte tvspel!

Jag älskar också reklamen med mannen som rider dressyr på en tjur. :D

Jag fullkomligt HATAR den nya Folksamreklamen! En kille på en brygga som maler och maler på om om pensionsparande och "erfarenhet".Känner att 30 sekunder av mitt liv rinner bort. :zpy

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025