.... Men jag har å andra sidan inget som helst medlidande med någon som betalar för att få vara reklampelare för ett företag som levererar paltor med dålig kvalitet.
.
Jag köpte nyligen ett nytt alpinestarsskinnställ, jag handlade det för att det har rätt 70-tals flattracksstuk. Vad jag inte gillade var dock att det stod "Alpinestars" över axlarna på ryggen samt på bröstet sam på axlarna. Så jag lämnade stället till en skräddare som sprättar bort Alpinsstarsmärken och syr dit lite 70-tals NOS-tygmärken jag samlat på mig genom åren. Man måste dessutom sätta märken där de gamla har suttit annars syns de gamla stygnen. Det är ett sportstermärke, samt ett S&S-märke samt två gamla Harley-ettor som kommer dit istället.
På ryggen blir det mitt namn fast stiliserat så att retroskrivstilen blir huvudnumret, inte mitt namn. Velade länge på vad jag skulle ha på axlarna men skräddaren sa att namnet är det naturliga, kändes lite ego dock, så det tog mig två veckor innen jag sade ja till det.
Så visst, det blir lika mycket "reklam" nu, men det är mer för gamla kultgrejor. det ska förmedla en tidsålder och känsla mer än reklam.Harley-ettan är en logga som HD använde på 70-talets i samband med racing och flattrack. Så det är ju solklart en form av reklam, men lite som att sy på ett Esso-tygmärke.
Saken med oss som inte korresponderer så bra på moderna reklambudskap är nog att vi inte är så intresserade av produkterna som Eskilsson skrev. Jag skulle inte vilja ha ngn ny HD, möjligtvis en XR1200 om jag fick den gratis. Det verkar tar många år innan mitt intresse hinner ifatt HD-modellarna, de tekniska ändringarna faller mig inte i smaken. Nya sporstermotorn från 04 och upp tycker jag är kass, gummiupphängning på de nya modellrna tycker jag också är kass, osv osv
Det går en reklam för Max hamburgare eller också bara för hamburgerkedjan Max (tror jag?) nu som intresserar mig, ty där åker rollpersonerna i en Mercedes 123 T, dvs en gammal kultmerca i mina ögon, Den kom 1978, jag har själv en från 1980, så den reklamen försöker jag titta till på just för att det är kul att se hur min egna udda bil ser ut när den körs, det är ju sällan jag som ägare kan se det själv. På Max har jag däremot inte varit på 7 år.
Så ska jag uppriktigt svara vilken reklam det är som jag tycker är intressantast ju så är det den för ngt hamburgerrelaterat från vad jag tror är Max, där jag kan se min bilmodell svepa förbi.