Regulatorn trasig?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
När jag mäter spänningen över batteriet när motorn är igång så är spänningen mellan 14-18v beroende på varv, så jag misstänker att nåt har gått sönder. Mina misstankar hamnar då på regulatorn. Men kan det vara något annat som kan påverka detta? Och om det nu är regulatorn som är trasig, går den att ersätta med en regulator från vilken MC som helst?

//CayLe som aldrig får en hel hoj...
 
Problem solved. Kopplade in en plus sladd från tändningslåset till regulatorn så nu funkar den!
 
Va najs att det fixade sig. Och när det gäller delar från andra hojar så finnt det pengar att tjäna om man har tur och letar lite.

Ta mitt blinkersrelä till exempel (Till en Volvo PV) :p

Kostade mig ca 40kr medans ett riktigt hade kostat nästan 500kr (och då inte ens en originaldel)
 
Bara en notering:

Elektronik avsedd för 12V brukar vara gjort för att tåla upp till 15,0V i kontinuerlig drift.
Momentant kan det förvisso tåla lite till.
Dock finns det skillnader beroende på vad för typ av komponent det är.

Så laddar hojen över 15,0V så bör man fixa felet innan grejerna brinner upp...
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top