Regskylt

• Thread starter Thread starter jönsson
  • Start date Start date

jönsson

Guest
Hur får man tag i en liten regskylt som är godkänd fabror blå jagar mig med blåslampa för tillfället

valentinic skrev:
de enda skyltarna som är godkända är de från vägverket. Standard size alltså. Eller finns det undantag som med allt annat?
nja, enda undantaget som finns för reggskyltar är för bilar, i vissa fall så är det godkänt att använda sk. USA-skyllt.. dvs lite mindre... men för cyklar vet jag inte...

nicke skrev:
nja, enda undantaget som finns för reggskyltar är för bilar, i vissa fall så är det godkänt att använda sk. USA-skyllt.. dvs lite mindre... men för cyklar vet jag inte...
Kolla på dekaltrim.nu dom gör sjyssta skyltar med reflex och allt så den är precis som den riktiga, men ändå inte laglig men polisen kanske har överseende med den om man har tur.... :)

Jätte trist att man inte får göra som i Frankrike......
Där såg jag en ....H...hoj som reg nr var in lackad i bakskärmen precis under en smal belysningstripp med dioder....fan vad smutt.
En liten skatte knapp satt bredvid ena blinkersen som också var inbyggda i bakskärmen......
Helt lagligt enligt ägaren,byggaren i detta fall.. :7peta :tummenupp
Här i Smala sverige ska vi ha en skyllt stort som ett lastbilsflak för att en polisman med normalgod syn ska kunna se den på ett lagom avstånd rakt bakifrån , helt enligt direktiv från vägverket....
Detta står att läsa i vägtrafikkungörelsen, del:bla,kapitel :blabla, paragraph,:- blalalabalalalalabla. :huvet
Där står också att den ska vara monterad BAK..inte I motorcykeln, typ under bakskärmen framför bakhjulet. det godkänns inte ens om du har en 1000 watts landnings strålkastare från en Jumbojet flygplan som lyser på den.
Man undrar hur det kan vara godkänt med H... sk custom byggda hojar som har den sittande på ena sidans hjulaxel.....det är väl inte heller BAK på Mc ?

De är inte godkända. De tar helt enkelt och hsotar upp 400kr varje gång länsman vill så. :p

tassen skrev:
Jätte trist att man inte får göra som i Frankrike......
Blablablabla
Satan vad jag är trött på alla jävla gnälltrådar, har du sett skyltarna på t.ex tyska och engelska hojar? Stora som lunchbrickor för fan.

Tycker du på fullt allvar att det konstigt att det inte är tillåtet att montera skylten i hjulhuset?

Jävla gnällmostrar.

PutteLiten skrev:
De är inte godkända. De tar helt enkelt och hsotar upp 400kr varje gång länsman vill så. :p

har dom inte höjt till 1200 nu ?

känns som att det bästa tippset är att beställa en ny plåt från vv för 60kr och ta fram plåtsaxen och klippa bort så mycket som möjligt av kanterna och sedan bocka en liten fin bock runtom då har du en mindre skylt som det står vägverket på vet dock inte va herr polis tycker!

/oskar

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...