Regnummer på en Ducati Hypermotard?


Även en 16 cm ?

visabild.php


Så ser det ut idag...plasten är ju inte där givetvis, men det känns lite EU moppe över "Lösningen"...
 
Även en 16 cm ?

visabild.php


Så ser det ut idag...plasten är ju inte där givetvis, men det känns lite EU moppe över "Lösningen"...

Nä,det där funkar ju givetvis,men om du hänger den lite längre ner så måste den vinklas så mycket att det blir moppefukkovarning på den.

edit:Performancekartonger överallt är vackert :tummenupp
 
Alternativet är att skruva fast den snyggt i side panels under kutsen...ung som det är nu med orig skylt fast inte instucken under liksom. Ska testa i helgen ...
 
Kör man med helsystemet så kommer skylten högre upp och blinkersen likaså, mkt snyggare än det är med sliponet bara och det skiljer bara ca 1000:- systemen emellan. Plastkåporna på sidorna av bakdelen skiljer då oxå lite.
 
Har ju glömt bort att uppdatera, men sportbike påminner mig med jämna mellanrum :gnissla
Så här fin blev bakramen efter att jag hade lagt några lager klarlack på basen. Inte en enda "rinning" otroligt nog, har nog aldrig lackat rörram utan rinningar tidigare och ändå fläskade jag på med ca 2dl klarlack...
Nya bilder på hela ekipaget kommer när jag hinner ta ut den ur garaget och fota det hela.
 

Bifogat

  • nymålad.jpg
    nymålad.jpg
    30.1 KB · Visningar: 56
Har ju glömt bort att uppdatera, men sportbike påminner mig med jämna mellanrum :gnissla
Så här fin blev bakramen efter att jag hade lagt några lager klarlack på basen. Inte en enda "rinning" otroligt nog, har nog aldrig lackat rörram utan rinningar tidigare och ändå fläskade jag på med ca 2dl klarlack...
Nya bilder på hela ekipaget kommer när jag hinner ta ut den ur garaget och fota det hela.

Härmapa :mad:
 
Har ju glömt bort att uppdatera, men sportbike påminner mig med jämna mellanrum :gnissla
Så här fin blev bakramen efter att jag hade lagt några lager klarlack på basen. Inte en enda "rinning" otroligt nog, har nog aldrig lackat rörram utan rinningar tidigare och ändå fläskade jag på med ca 2dl klarlack...
Nya bilder på hela ekipaget kommer när jag hinner ta ut den ur garaget och fota det hela.

Snyggt jö! :tummenupp
Får se om jag har tid att svänga förbi och titta alternativt pilla på den inom den närmaste tiden.
 
Herre jeflar vilken kul hoj!!!!!! Var ute och körde för första gången igår!
Styrdämpare skall dock införskaffas snarast. Tipps?
Ducati org, eller har öhlins nåt färdigt kitt för vettiga pengar?
 
Herre jeflar vilken kul hoj!!!!!! Var ute och körde för första gången igår!
Styrdämpare skall dock införskaffas snarast. Tipps?
Ducati org, eller har öhlins nåt färdigt kitt för vettiga pengar?

Jag har också upplevt min som jävligt fladdrig, trodde inte att en sån tjockis skulle kännas på det viset.
Nu när man har kört lite mer så inser jag att de är ganska så trötta av sig, min gamla 900 monster kör ifrån den här alla dagar i veckan :(
Och ja, min är fortfarande original än så länge så lite skillnad blir det väl när man öppnar upp andningsvägarna en aning...
Fast de är fortfarande rätt så roliga, ska ta ut den på favoritvägen så fort tempen kryper upp en bit, och se hur den upplevs där.
 
Har ju glömt bort att uppdatera, men sportbike påminner mig med jämna mellanrum :gnissla
Så här fin blev bakramen efter att jag hade lagt några lager klarlack på basen. Inte en enda "rinning" otroligt nog, har nog aldrig lackat rörram utan rinningar tidigare och ändå fläskade jag på med ca 2dl klarlack...
Nya bilder på hela ekipaget kommer när jag hinner ta ut den ur garaget och fota det hela.

Är det den originala eller den ca. 5 kg lättare aluram? Jag har den som svart i min svarta HM S och man faktiskt känner skillnaden, det är så mycket lättare. Jag tog också passagerarfotpinnar borta.
Jag tycker styrdämparen är ett måste och själv har jag den svarta Ducatidelen. Fungerar tillräckligt bra men inte som Öhlins (t.ex. som i 1098).
Ännu är jag inte helt van vid körställningen men motorn är läcker och så är hela hojen! Nu i förra veckan växlade jag bort dubbdäckar och Pirelli MT60 blev istället. Nya kamaxlar installeras just nu och om 2 veckor ser jag hur det ändras när jag hämtar cykeln tillbaka.
 
Jag är helnöjd med motorn! Bara älskar vridet i den!
Det är just styrfladdret som är på minussidan, men det går ju att åtgärda.

Hur många kilo knark är alu-bakramen värd?
 
Är det den originala eller den ca. 5 kg lättare aluram?

5kg är på hela ramen antar jag då bakramen knappt väger 5kg :näsblod
Det känns lite overkill att byta ram på hojen, men tycker man det är skoj så :D

Själv så har jag kört min lite mer och jag tycker den är ett grymt roligt mellanting, antagligen det de ville åstadkomma med tanke på namnet...
Enda problemet är som sagt fladdrig som satan när den vill upp på bakhjulet över krön och en del tajta kurvor, jag hade träningsverk i underarmarna efter senaste resan till sommarstugan då man måste hålla i styret hårt som satan.
Men styrdämpare skulle bara göra den alltför bekväm, man vill ju ha lite utmaning när man kör :yoparty

Vi får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar, effekten är lite i minsta laget för att den ska vara tillräckligt rolig men det räcker säkert till för att jag ska lyckas sätta den i ett staket i sommar...
 
5kg är på hela ramen antar jag då bakramen knappt väger 5kg :näsblod
Det känns lite overkill att byta ram på hojen, men tycker man det är skoj så :D

Själv så har jag kört min lite mer och jag tycker den är ett grymt roligt mellanting, antagligen det de ville åstadkomma med tanke på namnet...
Enda problemet är som sagt fladdrig som satan när den vill upp på bakhjulet över krön och en del tajta kurvor, jag hade träningsverk i underarmarna efter senaste resan till sommarstugan då man måste hålla i styret hårt som satan.
Men styrdämpare skulle bara göra den alltför bekväm, man vill ju ha lite utmaning när man kör :yoparty

Vi får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar, effekten är lite i minsta laget för att den ska vara tillräckligt rolig men det räcker säkert till för att jag ska lyckas sätta den i ett staket i sommar...

Sorry för OT, men visst fan drog du upp till stugan igår med Duccen? Det var ett jävla vrålandes från skogen, lät nästan som två hojar. V-twin var det iaf. :banana
 
Där har du problemet,du håller för hårt i styret.
Låt den leva lite,jag har inga som helst problem med styrfladder.

Njae, du missförstod mig nog :D Jag måste hålla hårt som fan i styret när det väl börjar fladdra och det gör det ofta på en liten kurvig väg med en del krön. Annars så håller jag inte hårt i styret, jag har tillräckligt många mil i ryggen för att undvika sånt.
Nåväl, tempen är inte direkt optimal än så det kanske är så att det fladdrar mindre om jag kör fortare :gnissla


Härnborg, jag åkte två vändor till stugan igår så det var antagligen jag :) Kurvan vid din flickvän är livsfarlig, be dem asfaltera om den är du snäll :brinnerup
 
Njae, du missförstod mig nog :D Jag måste hålla hårt som fan i styret när det väl börjar fladdra och det gör det ofta på en liten kurvig väg med en del krön. Annars så håller jag inte hårt i styret, jag har tillräckligt många mil i ryggen för att undvika sånt.
Nåväl, tempen är inte direkt optimal än så det kanske är så att det fladdrar mindre om jag kör fortare :gnissla

Nåt som märktes väl dock,var att den inte var lika nervös i styrningen med de ganska runda Pirelli Corsa 111 den levererades med,Michelin Pilot Power till exempel har ju en spetsigare profil.
 
Ännu mer intressant blir det med race kammarna ;)
Får se hur den går efter mappningen, ska bli kul att få lite
papper på hojen.
 
Nåt som märktes väl dock,var att den inte var lika nervös i styrningen med de ganska runda Pirelli Corsa 111 den levererades med,Michelin Pilot Power till exempel har ju en spetsigare profil.

Hmm, då får jag fundera ut vad jag ska ha för däck. Nog för att tempen är sisådär nu men när det var som soligast och 16 grader ute så kämpade jag för att få upp tempen i däcken men de kändes fortfarande för hala för att gasa på tillräckligt, sen om det är vägdamm som kanske gör sitt till är en annan femma.
Då jag endast, antagligen, kommer köra hojen fram och tillbaka till stugan så kanske ett par bra bandäck gör sig bäst då vägen dit är som gjord för att leka bana :gnissla Jobbigt bara att ha däckvärmarna på varje dag man ska ut och åka...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top