sportbike
Guest
Vad är fjädringsvägen ? Jag vill montera min miniskylt där...men vete fan om hjulet inte tar i vid ett gupp..
Det gör den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vad är fjädringsvägen ? Jag vill montera min miniskylt där...men vete fan om hjulet inte tar i vid ett gupp..
Även en 16 cm ?
![]()
Så ser det ut idag...plasten är ju inte där givetvis, men det känns lite EU moppe över "Lösningen"...
Har ju glömt bort att uppdatera, men sportbike påminner mig med jämna mellanrum![]()
Så här fin blev bakramen efter att jag hade lagt några lager klarlack på basen. Inte en enda "rinning" otroligt nog, har nog aldrig lackat rörram utan rinningar tidigare och ändå fläskade jag på med ca 2dl klarlack...
Nya bilder på hela ekipaget kommer när jag hinner ta ut den ur garaget och fota det hela.
Har ju glömt bort att uppdatera, men sportbike påminner mig med jämna mellanrum![]()
Så här fin blev bakramen efter att jag hade lagt några lager klarlack på basen. Inte en enda "rinning" otroligt nog, har nog aldrig lackat rörram utan rinningar tidigare och ändå fläskade jag på med ca 2dl klarlack...
Nya bilder på hela ekipaget kommer när jag hinner ta ut den ur garaget och fota det hela.
Herre jeflar vilken kul hoj!!!!!! Var ute och körde för första gången igår!
Styrdämpare skall dock införskaffas snarast. Tipps?
Ducati org, eller har öhlins nåt färdigt kitt för vettiga pengar?
Är det den originala eller den ca. 5 kg lättare aluram?
då man måste hålla i styret hårt som satan.
5kg är på hela ramen antar jag då bakramen knappt väger 5kg![]()
Det känns lite overkill att byta ram på hojen, men tycker man det är skoj så
Själv så har jag kört min lite mer och jag tycker den är ett grymt roligt mellanting, antagligen det de ville åstadkomma med tanke på namnet...
Enda problemet är som sagt fladdrig som satan när den vill upp på bakhjulet över krön och en del tajta kurvor, jag hade träningsverk i underarmarna efter senaste resan till sommarstugan då man måste hålla i styret hårt som satan.
Men styrdämpare skulle bara göra den alltför bekväm, man vill ju ha lite utmaning när man kör![]()
Vi får se hur lång tid det tar innan jag tröttnar, effekten är lite i minsta laget för att den ska vara tillräckligt rolig men det räcker säkert till för att jag ska lyckas sätta den i ett staket i sommar...
Där har du problemet,du håller för hårt i styret.
Låt den leva lite,jag har inga som helst problem med styrfladder.
Njae, du missförstod mig nogJag måste hålla hårt som fan i styret när det väl börjar fladdra och det gör det ofta på en liten kurvig väg med en del krön. Annars så håller jag inte hårt i styret, jag har tillräckligt många mil i ryggen för att undvika sånt.
Nåväl, tempen är inte direkt optimal än så det kanske är så att det fladdrar mindre om jag kör fortare![]()
Den här jävla tråden har ju fördärvat mitt liv!
Sålde XR:en och söker en Hyper.
Behöver tipps om drevning, hört att den blir roligare om man drevar upp den.
vad kör ni på?
Nåt som märktes väl dock,var att den inte var lika nervös i styrningen med de ganska runda Pirelli Corsa 111 den levererades med,Michelin Pilot Power till exempel har ju en spetsigare profil.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |