Regnummer på en Ducati Hypermotard?

Ja, det är kanske inte det första man behöver göra.
Ska åka och kolla på en i morgon!!:)

Det gör du rätt i :tummenupp
Och faktiskt så känns den smidigare än XR650, hur konstigt det än låter.

Mitt försök till att rensa upp arslet men ändå få den att se hyffsat original ut går lite sisådär... Hoppas på att kunna bocka till en brygga för lite belysning samt nummerplåt så man slipper åka omkring och skämmas mer än nödvändigt.

Tips om vart jag kan beställa miniregplåt önskas för övrigt.

Bifogat

• rensad.jpg
    rensad.jpg
    50.4 KB · Visningar: 132
Det gör du rätt i :tummenupp
Och faktiskt så känns den smidigare än XR650, hur konstigt det än låter.

Mitt försök till att rensa upp arslet men ändå få den att se hyffsat original ut går lite sisådär... Hoppas på att kunna bocka till en brygga för lite belysning samt nummerplåt så man slipper åka omkring och skämmas mer än nödvändigt.

Tips om vart jag kan beställa miniregplåt önskas för övrigt.

Har inte kollat i verkligheten, (då jag inte har någon hemma att glo på) men borde inte detta vara en lämplig infästning för skylt?
t.o.m plats för skyltbelysning!

Bifogat

• skylt.JPG
    skylt.JPG
    91.2 KB · Visningar: 126
Har inte kollat i verkligheten, (då jag inte har någon hemma att glo på) men borde inte detta vara en lämplig infästning för skylt?

Har provat,men då måsta du vinkla skylten rätt mycket,annars tar den i däcket med ett dyrt "kras".

Tack :tummenupp

lyset skrev:

Hmm, ska kollas upp men det kanske är som Sportbike säger. Dock så tänkte jag behålla mina originalkåpor, de kanske täcker över skylten såpass mycket så att konstapeln anser att det ej är godkänt.
Jag tänkte försöka ha det så likt original som möjligt så att man åtminstone har en chans att snacka sig ur en ombesiktningssituation då det medför så mycket mer problem...

Nu har jag dock kommit ett steg närmare ett grymt helsystem, DuccePerformance släng dig i väggen :yoparty Vi får se vart det leder, är jag inte så jävla snål så kanske man får åka omkring med ett riktigt fint system i sommar...

Blir det ett Acrapovic helsystem med titandämpare med andra ord ? Det är nog det grymmaste man kan få. Inte mycket kommer i närheten. Bortsett från Termignoni förstås, som dock inte har lika fin finish som Acra.

Glöm inte att mappa om i ECU´n bara så du slipper skit som PowerCommander !

Vad onödiga prylar beträffar så är den Streetfighter S jag beställt det mest onödiga jag köper på länge...dvs om man bortser från de andra hojarna. Inte ens ett titan blås på imprezan kommer i närheten. Fast det är ju så att det är de prylar som är mest onödiga som bereder en den största glädjen...För vem fan hetsar upp sig över en uppsättning vinterdäck, eller bokhylla billy...fastän det är nödvändiga prylar. Varför ha ful plast när man kan ha snyggt kolfiber ? :tummenupp

Last edited:
Ett kugg mindre fram säger ni... kanske man skulle provat. Samtidigt tycker jag den fungerar bra som den är, i stan, motorvägen osv.

Min gamla Ducce körde jag en kugg mindre dock och det vart grym skillnad.

Last edited:
Mr WRX skrev:
Fast det är ju så att det är de prylar som är mest onödiga som bereder en den största glädjen...För vem fan hetsar upp sig över en uppsättning vinterdäck, eller bokhylla billy...fastän det är nödvändiga prylar. Varför ha ful plast när man kan ha snyggt kolfiber ? :tummenupp

Om mina fekalier bestod av pengar så skulle jag nog också blåsa dem på dylika saker, men för många projekt och för lite pengar gör att hojen inte är högsta prioritet just nu.
Angående systemet så blir det KANSKE ett skräddarsytt rostfritt, inte lika tufft som titan med andra ord. eller så snikar jag och kastar bara dit en burk på en ny kollektor...

Is waiting for a Termi 2-1!!!!!!!!!!

Redan hunnit köpa, det var snabba ryck! Flång ny eller hittade du en bra begagnad?

Last edited:
Nästa gång du letar försäkring så regga dig på https://www.insplanet.com/index.asp? så letar de upp billigaste försäkringen till dig.
De kan teckna den åt dig, eller så berättar de vilket bolag som var billigast på den försäkringen du valde, om du själv vill ringa och teckna. Har funkat klockrent för mig varje gång! :tummenupp

Nästa gång du letar försäkring så regga dig på https://www.insplanet.com/index.asp? så letar de upp billigaste försäkringen till dig.
De kan teckna den åt dig, eller så berättar de vilket bolag som var billigast på den försäkringen du valde, om du själv vill ringa och teckna. Har funkat klockrent för mig varje gång! :tummenupp

Tanken är god men den faller när det verkar som att de har provision på sålda försäkringar. Har testat det där när jag har letat försäkring till bil och båda gångerna var deras alternativ dyrare än det jag hade hittat själv.
När jag påpekade detta så påstod de att jag måste ha något specialavtal för att de alltid fixar bästa pris...
Skitföretag med andra ord som lever på att lura andra godtrogna medborgare. Har man 5 minuter över så fixar man billigare försäkring än dem.

Tanken är god men den faller när det verkar som att de har provision på sålda försäkringar. Har testat det där när jag har letat försäkring till bil och båda gångerna var deras alternativ dyrare än det jag hade hittat själv.
När jag påpekade detta så påstod de att jag måste ha något specialavtal för att de alltid fixar bästa pris...
Skitföretag med andra ord som lever på att lura andra godtrogna medborgare. Har man 5 minuter över så fixar man billigare försäkring än dem.

Skumt. Det har jag aldrig upplevt. Första gångerna jag använde mig av dem kollade jag själv för säkerhets skull, och de hade rätt varje gång :va

Skumt. Det har jag aldrig upplevt. Första gångerna jag använde mig av dem kollade jag själv för säkerhets skull, och de hade rätt varje gång :va

Känns som vi hamnar mer och mer OT men gäller Insplanet även för mc? För länge sedan frågade jag och då kunde om bara kolla bilar.

Nåja, jag anser att det enda man behöver kolla i just Hypermotardträsket är Bilsport & Mc, dom gav mig bäst premie, fanns ett bolag till som låg nära men inte lika bra. Som vanligt skall man ju ringa runt och köra försäkringslotto :mattias

Känns som vi hamnar mer och mer OT men gäller Insplanet även för mc? För länge sedan frågade jag och då kunde om bara kolla bilar.

Nåja, jag anser att det enda man behöver kolla i just Hypermotardträsket är Bilsport & Mc, dom gav mig bäst premie, fanns ett bolag till som låg nära men inte lika bra. Som vanligt skall man ju ringa runt och köra försäkringslotto :mattias

De kollade upp till min atv så de borde kunna kolla mc oxå. De kollar ju hemförsäkring, sjuk och olycksfall och allt möjligt.¨

OT vet jag inte, det handlar ju om försäkringar, det var ju det tråden handlade om från början, inte om Hypermotardens egenskaper.. :näsblod

Hur ser orig system ut ? Är det en sån ful klump på den som på Monster RS t ex ?

Hur ser orig system ut ? Är det en sån ful klump på den som på Monster RS t ex ?

Typ, ser rätt ok ut men långt i från eftermarknadsblåsen som är mkt lättare och snyggare!

Det som sitter på från början väger som alltid bly:näsblod

Bifogat

• 1218978693_resized.jpg
    1218978693_resized.jpg
    82.7 KB · Visningar: 82
Last edited:
Typ, ser rätt ok ut men långt i från eftermarknadsblåsen som är mkt lättare och snyggare!

Det som sitter på från början väger som alltid bly:näsblod

Fast för att vara ett originalsystem så tyckte jag inte att det vägde så mycket och förutom burkarna så är det inte lika tokfult som på många andra hojar. Men visst, det är inget tjeckiskt titan direkt :D
Nu låter min som den ska åtminstone, har plockat bort röret hela vägen ner till katten :) Vore det inte för att man vill kunna köra kvällstid så skulle den lätt få låta så för min del...

Tecknade du som offroad? Du är medveten om att självrisken isåfall är på 10 lök på både stöld och vagnskada?
För mig kostade det ca 4500:- med 10% rabatt från Ducceklubben men jag valde ändå den försäkringen för några tusenlappar mer då självrisken var human på den sidan. För krascha lär jag ju göra så jävla skojig som denna hoj var...

Last edited:
Tecknade du som offroad? Du är medveten om att självrisken isåfall är på 10 lök på både stöld och vagnskada?
För mig kostade det ca 4500:- med 10% rabatt från Ducceklubben men jag valde ändå den försäkringen för några tusenlappar mer då självrisken var human på den sidan. För krascha lär jag ju göra så jävla skojig som denna hoj var...

Villkoren för i år (2009) är ändrade, där är självrisken vid vagnskada 10k, dett är en höjning från förra året. Stöd är också 10k. Däremot är premien klart bra så det är "värt det" så länge man ger fan i att krascha eller ge den till Bosse Bov.

Inte säker, men jag TROR det finns något ytterligare man kan teckna hos Bilsport & Mc som sänker självrisken.

Vad är fjädringsvägen ? Jag vill montera min miniskylt där...men vete fan om hjulet inte tar i vid ett gupp..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT