Regnr. på 55kw:s R1 -98?

sportarn skrev:
Har ingen betydelse vilken kw som står på pappret. F-bolagen går efter ursprungseffekt!

Hört att 98:orna är reggade som 55kw från början och har klart lägre premiekostnad.. finns ju folk på forumet som har så.

Freddeboy skrev:
Hört att 98:orna är reggade som 55kw från början och har klart lägre premiekostnad.. finns ju folk på forumet som har så.
Anledningen till att de har lägre premiekostnad är för att de börjar bli gamla, finns inte så många 98:or kvar. Till nästa år kommer det säkert att gå ner några kronor till.
Visste inte det om if, men if är väl ändå inte kända för att ha låga premier?

MOTORCYKELN PROVAD OCH GODKÄND MED ANGIVEN EFFEKT.
URSPRUNGLIG EFFEKT 110 KW SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I FÖRGASARE OCH
TÄNDSYSTEM

Står det under fält 71 på regbeviset!
iaf på det första regnr ovanför,110KW är det som gäller om ursprungsefekten står i papprena.

Jag ringde för skojs skull och kollade!

TH: Går på ursprunglig effekt, dvs 110 kw INTE 55 kw som det står i reg.beviset. Fick ändå en hyffsad premie.

Hel/Hel 16900:-
Halv/Hel 7900:-

Ungefär samma som jag har på Bladen.

MVH Martin

sportarn skrev:
Har ingen betydelse vilken kw som står på pappret. F-bolagen går efter ursprungseffekt!

Folksam t.ex. går efter "papperseffekt". Såvitt jag förstått det så ska vissa R1 ´98 ha en låg effekt i pappret UTAN nån notis om strypning så då borde det avra grönt. Står det däremot att den e strypt på något sätt så blir det ju en annan femma...

Trådlyft.....

Köpt en r1 98 och killen jag köpte den av sa att den gick som in i och att den var lite små "trimmad". Alltså slipon mm.. så där skulle vara Minst 150 hästar.

Men i regbeviset står det
"MOTORCYKELN PROVAD OCH GODKÄND MED ANGIVEN EFFEKT.
URSPRUNGLIG EFFEKT 110 KW SÄNKT GENOM BEGRÄNSNING I FÖRGASARE OCH
TÄNDSYSTEM"

Nu är jag väldigt osäker om där e 110kw eller om där e 55kw.
Har bara kört hem den från killen och tyckte den var bra acc. och så.. men har inte så stor erfarenhet och drog inte den alls mycket. Så kunde inte avgöra själv vad effekten kunde tänkas vara.

Kände killens kompis innan och tror absolut inte killen tjuger för mig. Även min kompis sa den gick så in i.
Men hur kan man "lura" försäkringbolagen så här. "Ser" inte dom på besiktningen att det är mer hästar i när dom provkör?

tror ni? :va

Edvardsson skrev:

Om du lyckas få tag på städerskan på försäkringsbolaget går det :hihi JAg frågade samma sak och dom sa att det inte gick och att många testade, Bara bita i den sura yxan o kasta äpplet i sjön

Chii skrev:
Om du lyckas få tag på städerskan på försäkringsbolaget går det :hihi JAg frågade samma sak och dom sa att det inte gick och att många testade, Bara bita i den sura yxan o kasta äpplet i sjön

Så om jag förstår rätt menar du att den är just nu strypt och att han jag köpte den av lurade mig? Hoppas verkligen inte. Kosta pengar at ta bort strypningen :tungan

Edvardsson skrev:
Så om jag förstår rätt menar du att den är just nu strypt och att han jag köpte den av lurade mig? Hoppas verkligen inte. Kosta pengar at ta bort strypningen :tungan

Kostar säkert hela 20 minuters jobb, det är bara insugs brickor Plätt lätt att ta väck

Edvardsson skrev:

Risken att din R1 är strypt är försvinnande liten.
Tuta och kör bara, om inte annat lär du märka det vid första rödljusrejset. Får du stryk av lokala volvomaffian så hoppas jag den är strypt :)

hahaha okej =)
fick email av försäkringsbolaget. Och dom sa att den är försäkrad på 110kw alltså alltid på orginaleffekt vad det än står. Så det är som sagt bara att ta upp kampen mot en volvo och se....

pinsam om jag förlorar..... kommer jag gråta mig till söms

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...