Regnjacka?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Har sett många använda diverse tajta överdragsjackor vid regnrace, vilket känns som en vettig investering. Det är inte kul att köra omkring att frysa, eller att få ett dyngsurt ställ för den delen.

Var nånstans kan jag få tag på ett regnöverdrag? :confused:

McFille skrev:
Har sett många använda diverse tajta överdragsjackor vid regnrace, vilket känns som en vettig investering. Det är inte kul att köra omkring att frysa, eller att få ett dyngsurt ställ för den delen.

www.rst.nu ? de ser übercoola ut! :banana

Men jag vill juh inte ha Ducati på min!! :gnissla :rolleyes:

De dära ser väldigt kinky ut, latex-aktiga...porrigt värre...

det vissar ju bara att det kan stå Ducati om man vill det ,eller varför inte honda? etc.

Take care

Skicka PM till R2 om han inte svara i telefon. Det är han och RTR som driver RST.nu. Ser grymt slick ut det där.

Bingo skrev:
Det går ju inte att beställa från sidan. Var hittar man grejjerna?
tanken är att vi hinner färdigt med kodningen av webshopen i kväll, då blir det enkelt att beställa + att priset ni såg va fel, innan en uppdatering.

McFille skrev:

Jag förstår inte varför folk envisas med att köpa skinställe som ej är vattentätta. Jag har åkt 40 mil från norge i ös regn i mitt skinställ utan att bli bli något blöt förutom om handskarna och en liten rand i arm veket. Men vissa racing ställ kanske är mjukare tack vare de är ej vatten täta vad vet jag. :3freak

Lam-Kaka skrev:
Jag förstår inte varför folk envisas med att köpa skinställe som ej är vattentätta. Jag har åkt 40 mil från norge i ös regn i mitt skinställ utan att bli bli något blöt förutom om handskarna och en liten rand i arm veket. Men vissa racing ställ kanske är mjukare tack vare de är ej vatten täta vad vet jag. :3freak

Finns det över huvud taget vattentäta skinställ? Eller missförstod jag dig nu?
:va
Raceställ är definitivt inte vattentäta de har ett extremtunt foder och är dessutom perforerade för bättre kylning.

R2 skrev:
tanken är att vi hinner färdigt med kodningen av webshopen i kväll, då blir det enkelt att beställa + att priset ni såg va fel, innan en uppdatering.
Se också till att tel nr syns utan att man först behöver klicka på ett skinnställ. Fan vad jag letade... :gnissla

Lam-Kaka skrev:
Har du ett modernt raceställ så är det perforerat + att det är stretchtyg på många ställen, då blir du blöt.

Borsiin JR skrev:
Finns det över huvud taget vattentäta skinställ?
Det finns faktiskt skinnställ med "andas-membran" som är vattentäta men de är inte så vanliga. Bl.a. Arlen Ness och Halvarsson har någon sådan modell.
Företaget Gore kallar sina: "GORE-TEX® Leather Laminate"
Från hemsidan:
"Du behöver inga speciella regnkläder eftersom ytterlagret på skinnstället, GORE-TEX® Leather Laminate, skyddar dig mot väta"

Lam-Kaka skrev:

Det funkar inte med touringställ på banan... :7peta

R2 skrev:
Passar "regnjackan" på ställ med stor puckel?

Bingo skrev:
Passar "regnjackan" på ställ med stor puckel?
Ja, testade själv nu och en XL passade bra på ett 54ställ med puckel.

Back