Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
bollmicke skrev:2594607Hej. Jag är ny på detta har precis köppt mig en motard och undrar vad det är för regler på träningar och tävlingar ang kläder och skydd. Hoppas på svar. MVH/Micke-Halmstad![]()
Who'sYourDaddy skrev:2594778Svemo kräver skinnställ, helt eller delat (men ihopsittande) och stövlar av motocrosstyp. Sedan självklart ryggskydd, hjälm och handskar.
Detta är för tävling, men det är nog inte särskilt vettigt att dra ner på skydden även om du "bara" tränar.
bollmicke skrev:2595926Så på träning kan jag då ha mitt kompletta cross ställ ?![]()
philsson skrev:2596581och hjalm som nuddat backen ar inte heller tillaten misstanker jag.
Glöm inte att att argumentet "men den gick ju igenom på förra tävlingen" inte fungerarMotard nissen skrev:2596841Hah då skulle min hjälm va långt ifrån godkänd, den har fått ta så många smällar att ytterlacken trillat av från glasfibret i stora flagor![]()
Dags att köpa ny snart tror jagDock så fick den inga anmärkningar på besiktningen
![]()
Supermoto skrev:2596898Glöm inte att att argumentet "men den gick ju igenom på förra tävlingen" inte fungerar![]()
Vem har sagt detphilsson skrev:2597802sa det ar alltsa tillatet att kora med skrapad hjalm. Det jag ville veta. Okunnig inom amnet.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |