sr500noob
Ny medlem
- Gick med
- 27 Jun 2015
- Hoj
- -79 Yamaha sr500, yamaha yz 125 -89, yamaha beluga 80cc -83, yamaha neos
tja jag håller på å bygga om en sr500 -79 (har startat en tråd ang de).
har kommit en bit på väg och nu hamnat på styret. jag har bytt styre till ett typ crossstyre utan fågelpinne (28,6mm i mitten och 22mm vid handtagen). de jag söker är tips på smidigare reglage å switchar? vad kan jag skita i, placering och vart jag kan hitta å köpa.
har spejat runt på nätet och hittat en del men de kostar ju löjligt mycke.
jag har beställt en ny gasrulle så jag slipper originalklumpen med lampreglage och dödaren. jag har bytt batteriet mot en kondensator så min tanke är att koppla så lampan alltid är på på halvljus och bara ha en switch för hel/halv, är de dumt så säg gärna, det är mitt första hojbygge och jag tar gärna emot tips å kritik bra som dålig.
tutan har jag fimpat och tänkte använda den knappen till ljustutan.
så de jag behöver på styret är:
blinker switch
hel/halvljus
ljustuta
eller har jag glömt något väsentligt?
tacksam för alla tips
har kommit en bit på väg och nu hamnat på styret. jag har bytt styre till ett typ crossstyre utan fågelpinne (28,6mm i mitten och 22mm vid handtagen). de jag söker är tips på smidigare reglage å switchar? vad kan jag skita i, placering och vart jag kan hitta å köpa.
har spejat runt på nätet och hittat en del men de kostar ju löjligt mycke.
jag har beställt en ny gasrulle så jag slipper originalklumpen med lampreglage och dödaren. jag har bytt batteriet mot en kondensator så min tanke är att koppla så lampan alltid är på på halvljus och bara ha en switch för hel/halv, är de dumt så säg gärna, det är mitt första hojbygge och jag tar gärna emot tips å kritik bra som dålig.
tutan har jag fimpat och tänkte använda den knappen till ljustutan.
så de jag behöver på styret är:
blinker switch
hel/halvljus
ljustuta
eller har jag glömt något väsentligt?
tacksam för alla tips