Reglage å switchar till styret??

sr500noob

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2015
Hoj
-79 Yamaha sr500, yamaha yz 125 -89, yamaha beluga 80cc -83, yamaha neos
tja jag håller på å bygga om en sr500 -79 (har startat en tråd ang de).
har kommit en bit på väg och nu hamnat på styret. jag har bytt styre till ett typ crossstyre utan fågelpinne (28,6mm i mitten och 22mm vid handtagen). de jag söker är tips på smidigare reglage å switchar? vad kan jag skita i, placering och vart jag kan hitta å köpa.
har spejat runt på nätet och hittat en del men de kostar ju löjligt mycke.

jag har beställt en ny gasrulle så jag slipper originalklumpen med lampreglage och dödaren. jag har bytt batteriet mot en kondensator så min tanke är att koppla så lampan alltid är på på halvljus och bara ha en switch för hel/halv, är de dumt så säg gärna, det är mitt första hojbygge och jag tar gärna emot tips å kritik bra som dålig.

tutan har jag fimpat och tänkte använda den knappen till ljustutan.

så de jag behöver på styret är:

blinker switch
hel/halvljus
ljustuta

eller har jag glömt något väsentligt?

tacksam för alla tips

tja jag håller på å bygga om en sr500 -79 (har startat en tråd ang de).
har kommit en bit på väg och nu hamnat på styret. jag har bytt styre till ett typ crossstyre utan fågelpinne (28,6mm i mitten och 22mm vid handtagen). de jag söker är tips på smidigare reglage å switchar? vad kan jag skita i, placering och vart jag kan hitta å köpa.
har spejat runt på nätet och hittat en del men de kostar ju löjligt mycke.

jag har beställt en ny gasrulle så jag slipper originalklumpen med lampreglage och dödaren. jag har bytt batteriet mot en kondensator så min tanke är att koppla så lampan alltid är på på halvljus och bara ha en switch för hel/halv, är de dumt så säg gärna, det är mitt första hojbygge och jag tar gärna emot tips å kritik bra som dålig.

tutan har jag fimpat och tänkte använda den knappen till ljustutan.

så de jag behöver på styret är:

blinker switch
hel/halvljus
ljustuta

eller har jag glömt något väsentligt?

tacksam för alla tips

Här finns ju lite reglage med knappar.

http://www.bikeline.se/sv/artiklar/harley-davidson/el-delar-matare/strombrytare/29-56/sida.html

Halvljus konstant är inga problem, är så original på min hoj. Även på endurocykeln var det så original.
Det går väl koppla på något vis så att det startar samtidigt som generatorn börjar ladda antar jag

Varför fimpa tutan? Då måste du köra med bollhorn eller liknande. Tutknappen är ju ändå ljustuta.

Varför fimpa tutan? Då måste du köra med bollhorn eller liknande. Tutknappen är ju ändå ljustuta.

som det är nu har jag en knapp för ljustuta och en knapp för vanliga tutan, ju fler knappar ju klumpigare reglage tänkte jag. de kan hända att jag behåller tutan på om jag ändå får till något smidigt.
skulle väl kunna koppla ihop de iof så de blinkar och tutar på samma knapp......

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...