Registreringsbesiktning

norrlandpowa

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Norrland
Hoj
DRZ400sm
Hej
Det är nu så att jag ska strypa min hoj och då även göra en registreringsbesiktning på den så jag får med det i pappret också.
Men nu till frågan, hur går en sådan till?
Måste jag ha alla blinkers fungerande, inte högt ställt halvljus, fina däck mm?
Eller kollar dom bara just effekten i en sådan?
I min hoj är luftburken öppnad, måste jag göra något åt detta?
Sen sitter det slipon på men jag räknar med att jag måste sätta tillbaka orginal...

någon som har strypt som har tips på vad jag ska tänka på?
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Hojen ska uppfylla de krav som ställs vid en vanlig kontrollbesiktning vill jag minnas.
 

RobRas

Guest
Hojen ska uppfylla de krav som ställs vid en vanlig kontrollbesiktning vill jag minnas.

Senast jag gjorde en regbesiktning så kollade dom bara strypningen. Då hade jag inte godkända blinkers, felaktig placering av nummerskylt och slitna bandäck. Jag passade på att fråga om mina blinkers skulle gå igenom vid en vanlig besiktning och det skulle dom inte. Så jag tror du har fel!

Det enda han kollade vid det tillfället var att 25kw klistermärket satt på ramen. Sen knapprade han lite på datorn och sen var det klart. Han startade aldrig hojen. Antingen hade jag en snäll/slarvig gubbe eller så går det alltid till så.
 
Last edited:

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
jag gjorde det för ett tag sen, han kollade bara papper på att den va strypt, provade inte den och kollade inget men min var helt laglig då men ändå:p
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Senast jag gjorde en regbesiktning så kollade dom bara strypningen. Då hade jag inte godkända blinkers, felaktig placering av nummerskylt och slitna bandäck. Jag passade på att fråga om mina blinkers skulle gå igenom vid en vanlig besiktning och det skulle dom inte. Så jag tror du har fel!

Det enda han kollade vid det tillfället var att 25kw klistermärket satt på ramen. Sen knapprade han lite på datorn och sen var det klart. Han startade aldrig hojen. Antingen hade jag en snäll/slarvig gubbe eller så går det alltid till så.

OK! Där ser man. :)
 

Ozzi

Guest
Senast jag gjorde en regbesiktning så kollade dom bara strypningen. Då hade jag inte godkända blinkers, felaktig placering av nummerskylt och slitna bandäck. Jag passade på att fråga om mina blinkers skulle gå igenom vid en vanlig besiktning och det skulle dom inte. Så jag tror du har fel!

Det enda han kollade vid det tillfället var att 25kw klistermärket satt på ramen. Sen knapprade han lite på datorn och sen var det klart. Han startade aldrig hojen. Antingen hade jag en snäll/slarvig gubbe eller så går det alltid till så.

Queee.....Om man har en hoj reggad på 25Kw ska det då sitta en klisterlapp på ramen om det???:confused:
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men slipon och luftburk mm?
sådant som ändrar effekten? vad säger dom då?

Nja...

Bara av att byta slip-on + filter får du max 1-10hk utan att justera förgasare / insprutning därefter. En så liten siffra gör lite för vikt/effektförhållandet.
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstationen
Hoj
Zebraröd Honda Eldblad
Queee.....Om man har en hoj reggad på 25Kw ska det då sitta en klisterlapp på ramen om det???:confused:

Hehe nej. Man ska ha med sig bänkningspapper och intyg på att hojen är strypt :tungan Så jag vet inte vad den besiktningsmannen då gjorde eller varför hojen ska ha ett klistermärke med 25kw :gnissla
 

RobRas

Guest
Queee.....Om man har en hoj reggad på 25Kw ska det då sitta en klisterlapp på ramen om det???:confused:

Nja, kanske beror på lite, vad vet jag? Men jag har fått det och om jag inte kommer ihåg fel så kollade besiktningsmannen på denna etikett.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top