registrera cross(motard) för gatbruk ?

AlpinA skrev:
När ja reg besiktiade min hojj så hade jag bara satt dit ett litet trottel stop och kopplat ur den variabla avgasporten. den gick igenom besiktningen, dom provkörde den bara o kollade typ lysena o alla papper o så. den hade garanterat över 11 kw.

Min var helt urpluggad o gick igenom besiktingen i alla fall :D

Bygg motard på en enduro istället för cross. Bara byt hjul, skaffa enduro licens och kör med 40 hk lagligt. (kräver körkort förstårs)

ps. Du måste också säga till polisen, varje gång dom stannar dig, att du är på väg till enduroträning. (gäller att hålla tungan rätt mun...)ds.

Conrad skrev:
Bygg motard på en enduro istället för cross. Bara byt hjul, skaffa enduro licens och kör med 40 hk lagligt. (kräver körkort förstårs)

ps. Du måste också säga till polisen, varje gång dom stannar dig, att du är på väg till enduroträning. (gäller att hålla tungan rätt mun...)ds.
Det håller nog inte i längden

Det här med enduro regning och sen säga att man ska till träning funkar nog (ibland) :crash

Ne jag har kikat lite närmare på Hånda CRM och den värkar schyst :crash

spexan skrev:
Vad väger en KMX eller en DT då ?
CRM'en är nog den som jag tycker är snyggast med lite lätte modifikationer ;)

KMX är inget att ha... Kdx:en ska väga 107kg, torr..

PS. Kika på SpeedAbusers gamla kdx... Här komma!

spexan skrev:
Skrev fel :fakta ..
Men den e ju inte så jätte mycket mindre än en CRM..
CRM'en väger ju 120kg torr..

EDIT: jo den va rätt fräsh :rock

Aha...trodde crm:en vägde 140 kilo :rodnar

Mellan 107 och 120 är det ju ingen större skillnad faktiskt,,,

spexan skrev:
140kg :skrämd .. nejdå..
Ge mig lite för och emot KDX då!

Fin. Bra fjädring. Ovanlig (bra dåligt, välj själv). Dålig frambroms. hmmmmm..... har inget att jämföra med... Kanske inte är bättre bromsar på en crm, det vet jag inte... Bra vrid i motorn... Om jag säger att den är slö så får du inte tro att den är slöare än någon annan 125:a. Bara jag som tröttnat på draget... Visst, crm:en har väl 2 hästar extra men det går nog på ett ut, då kdx är lite lättare... Jag har trivts bra med kdx:en iaf.

Conrad skrev:
Fin. Bra fjädring. Ovanlig (bra dåligt, välj själv). Dålig frambroms. hmmmmm..... har inget att jämföra med... Kanske inte är bättre bromsar på en crm, det vet jag inte... Bra vrid i motorn... Om jag säger att den är slö så får du inte tro att den är slöare än någon annan 125:a. Bara jag som tröttnat på draget... Visst, crm:en har väl 2 hästar extra men det går nog på ett ut, då kdx är lite lättare... Jag har trivts bra med kdx:en iaf.

Okej, tack :tummenupp
Båda värkar va mycket bra hojar, men jag tycker nog CRM'en är snyggare än KDX'en :rodnar .. som vi vet: smaken är som baken!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025