Reghållare!

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Hejsan, kan någon vänlig själ ge mig lite tips på bra hemsidor för reghållare, skall rensa rent baken på min CBR1000RR och det står helt stilla i mitt huvud! Tackar på förhand:krama

Bygg egen! Är bara att bocka och klippa lite plåt. Kostar ju en spottstyver i jämförelse med att köpa ett kitt. :)

Jag köpte en enkel i svart stål på Biltema som jag monterade med två vinkeljärn. Den har fästen för blinkers som är justerbara i bredd.
Ingen Bolt-on precis utan jag fick kapa bort rätt mycket plast innab jag kunde montera den.

Men för en nyare hoj hade jag nog köpt en "tail-tidy" för just den hojen. Då slipper man kapa sönder baken på hojen.

typ: http://www.demon-tweeks.co.uk/ApplicationCategory.do?method=searchApplCat&id=59574-384-C

R&g

Har själv en från R&G, prisvärd o snygg. Kollade på deras hemsida o det verkar finnas till CBRn.
Tas hem av Booves tror jag, men finns nog hos ganska många MC firmor.
Till trajan var den klart billigast o snyggast av det jag hittade.

Mad doctor kanske kan vara nåt också...

tackar för svar gobbarna! ska in och kolla på era förslag så får vi se vart de landar! Måste ju ha nåt att göra i höst/vinter!:tummenupp

Varför inte bygga egen? :va

Gör så stabil och nätt som möjligt, väldigt enkelt och jag har gjort ett par st

Ja, det är ju ett alternativ det med! Vad ska jag använda mig utav? Vad hade du för material när du gjorde din?

Ja, det är ju ett alternativ det med! Vad ska jag använda mig utav? Vad hade du för material när du gjorde din?

Den absolut första jag gjorde, till min hoj, tog jag material från vår gamla diskbänk, perfekt tjocklek och rostar ej utan behandling :tummenupp

Fladdrar lite mycket nu bara, och jag måste stadga upp den med en till plåt tätt bakom den som själva regplåten sitter fast i :)

Den senaste jag gjorde använde jag en bit aluminium, 2mm tjock kanske. Väldigt lätt att handskas med!

Jag köpte R&G:s kit, men det såg fortfarande ut som en snöplog. Använde bara undertailen och tillverkade egen hållare av bockad plåt.

Fladdrar lite mycket nu bara

Fladder=oläsbar. Check
Just därför drar jag aldrig åt skruvarna till skylten helt, skramlar lite kul bara:tungan

Last edited:
Ebay? Sök på "tail tidy" eller "fender eliminator". Jag köpte där, kostade runt 130kr.

Last edited:
Till Blade 08-09 är det inte så lätt att göra någon själv utan att ha sönder originalet, vilken man nog vill ha kvar vid sälj.
När det gäller köpta hållare finns det Evotech sedan kommer ingenting, sedan kommer ingenting, sedan kommer det ett antal andra tillverkare...

Till Blade 08-09 är det inte så lätt att göra någon själv utan att ha sönder originalet, vilken man nog vill ha kvar vid sälj.
När det gäller köpta hållare finns det Evotech sedan kommer ingenting, sedan kommer ingenting, sedan kommer det ett antal andra tillverkare...

Jo det är ju ingen nackdel att ha kvar org grejerna, men jag ska in och kika där annars blir det väl till att snickra lite själv!:)

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back