Regga tillbaka 25kW'are, vad behövs?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Finns väl tusentals trådar om detta... Men hur är det, vad behövs för att regga tillbaka en hoj från 25kW till ursprungseffekt nu för tiden?
 
Jag tror du får bäst svar av Bilprovningen eller motsvarande men jag skulle nog strunta i att regga om. Är väl i princip bara försäkringsbolaget som bryr sig om du ändå har obegränsat kort, och de vill väl ändå försäkra på ursprungseffekten.
 
Du behöver en hoj, och en regbesiktning. Har du strypbrickor du plockat bort kan du ju ta med dem och visa
 
Jag tror du får bäst svar av Bilprovningen eller motsvarande men jag skulle nog strunta i att regga om. Är väl i princip bara försäkringsbolaget som bryr sig om du ändå har obegränsat kort, och de vill väl ändå försäkra på ursprungseffekten.

Precis vad jag har gjort de 3 senaste åren men idag ringde kompisen som jobbar på bilprovningen och sa "Du Jesper, din hoj är reggad som 25kW, det är inte bra, det får du göra något åt." Varpå jag frågade vad som behövdes. Något som han inte riktigt visste då han inte jobbar med registreringsbesiktningarna så han svarade som Klubba "Ta med brickan och låt dom provköra så löser det sig nog" Han tyckte även att jag skulle ta med papper på förra omregistreringen men det är inget jag äger då det inte var jag som gjorde jobbet.

Ska sägas att jag hade hört av mig innan för att kolla om hojen var helfordonsgodkänd eller inte, något som den inte var! :tummenupp
 
Kör på ursprungseffekten nu och ringde mitt försäkringsbolag och undrade om det var något problem (Bilsport MC)

Och enligt han jag snackade med spelade det ingen roll vad som stod i papperna då dem beräknar priserna på ursprungseffekten och jag således redan betalar fullt
 
Jojo visst är det så, det vet jag sen innan. Men om man trimmar och har sig ser det inte så bra ut om den är reggad som 25 kW. Ska kolla med polaren om han inte kan skriva om det på min.
 
Jag gjorde det på en 600RR för 1,5 år sedan, fixade ett intyg på en mc-firma auktoriserad för märket och åkte till bilprovningen. De kände att det inte var något trottelstopp och sen skrev de lite papper och så var det klart. Inga konstigheter alls, de provkörde inte ens hojen. Tror inte de är så kinkiga i allmänhet med att återregga fulleffekt, däremot mer noggranna när den ska strypas.
 
Hjälpte polaren regga tillbaka sin KTM 640 till ursprungseffekt.

Bokade bara tid och for dit, sa att jag monterat bort strypningen som hade varit ett trottelstopp. Inga papper, ingen strypning i handen.

Han tog en blick på hojen o skrev sen i sina papper och allt var frid och fröjd.

Har svårt o se att dom skulle göra det svårt att regga tillbaka den till ursprungseffekt. Se bara till att hojen är i besiktingsdugligt skick då det är en reggbesiktning du gör, så att dom inte kan jävlas med dig bara för att du inte har en reflex bak t.ex...
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top