Regga racehoj

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Jag funderar på att regga min racehoj för att kunna köra lite vanliga bandagar me. Nån som vet vad för krav besiktningsverket har. Vadmåste fungera för att få den reggad, lysen blinkers mm förstår jag men tex stöd och startmotor och annat dylikt som inte finns på en race hoj? Nån som har ett gammalt protokoll att dela med sig av?
Tacksam för alla svar!
 
marcus nilsson skrev:
Jag funderar på att regga min racehoj för att kunna köra lite vanliga bandagar me. Nån som vet vad för krav besiktningsverket har. Vadmåste fungera för att få den reggad, lysen blinkers mm förstår jag men tex stöd och startmotor och annat dylikt som inte finns på en race hoj? Nån som har ett gammalt protokoll att dela med sig av?
Tacksam för alla svar!

Kör i licensgruppen, finns ju på nästan alla bandagar.
 
Tja först måste ju hojen varit reggad. Sen är det nog mest db du bör oroa dig för. Glöm ej den livs viktig reflexen. Lysen måste ju vara kopplet. Stöd och annat krafs kan jag inte tänka mig att dom slår ner på. Bäst är ju att ringa bilprovningen och fråga.
 
db tror jag inte är problem cyklen är ju helt original förutom att vissa saker är bortplockade
 
Utan det blir det nog problem har för mig att du måste typ besitiga hojen då men som sagt ring Bilprovningen dom vet ju hur allt funkar
 
marcus nilsson skrev:
Vet inte faktiskt om jag har det måste kolla upp det

har du inte dom måste du köpa ut dom och det går på 2000, sen måste du väga den och registrerings besiktiga den så räkna med 4000 om du inte har papperna.
 
Skaka fram ett registreringsbevis annars blir det stökigt. Om du inte har ett registreringbevis måste du registreringsbesiktiga den och för det krävs ett typintyg (eller vad var det nu hette igen?) från tillverkaren där de intygar att samtliga exemplar av den modellen upprätthåller vissa krav på avgasrening, buller, material i bromsbelägg och en massa andra saker. Det innehåller även de uppgifterna som står i registreringsbeviset, alltså, motortyp, vikt, effekt o s v. Om du inte har ett sådant typintyg måste du skaffa alla dessa uppgifter själv. Du kan ju bara tänka dig vad det kostar i tid och pengar att få alla dessa uppgifter svart på vitt. När det gäller en moppe för 30000 kr är det inte värt det. Fixa fram registerigsbeviset, det är det enda raka. Om det inte finns något regbevis, eftersom det är en tävlingscykel kanske den aldrig blivit registerad i något land, skulle jag råda dig att ringa till TMP i Danmark.
 
Svens hoj har varit reggad så det är inga problem med det.
 
hur skulle det funka med en hoj som är köpt i Danmark och aldrig införd, eller ja, reggad och momsad i sverige?
hojen är nu över 6månader och har gått sian 500mil, för det finns väl en regel om det?
1000R handlar det om.
 
Farsan hämta sin Buell i tyskland fick skruva fram mätaen till 500 mil. Det ska inte vara några problem så länge du har alla papper.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top