Markus skrev:
2113256 Kan man dö av sol i ögonen? Bäst att jag skyndar efter mina solglasögon då.
Är folk här fem år eller? Naturligtvis dör man av farten, kör i 5km/h och du kan vara hur full som helst, blunda (eller ha sol i ögonen) och det är fullständigt riskfritt.
Väx upp.
Två motorcyklister stannade mycket olämpligt intillvägkanten en bil med solen i ögonen såg dom inte och körde tyvärr på dem båda två, en dog på plats och en dog påväg till sjukhuset. en mycket tråkig olycka som inte har det minsta med hastigheten att göra.
Tilläggas bör väl att det går skapligt mycket timmertrafik på denna väg. sen om det är speciellt mycket cyklister och gångare vet jag inte, visst det är en å annan man ser istortsett varge dag.
som MDM nämnde finns gammla järnvägen som löper mellan just mullhyttan och fjugesta, att använda denna som cykel & gångbana skulle funka fint, men komnen bryr sig inte om att göra iordning den just för att det blir för dyrt.
det imaster skrev om den kurvan stämmer väl rätt bra skulle jag tro, det var där dom stod när dom gjorde undersökningen, jag körde förbi mitt på ljusa dagen och såg dom i god tid, bromsade först för att jag trodde det va en polis, efter konstaterandet av att det inte va polisen drog jag på igen... man har tydlig sikt i den kurvan! men visst, har man inte ögonen med sig kan man åka dit saftigt där.
ska bli intresant att se hur många gånger man ser polisen efter vägen i sommar, dom säger ju att dom skall bli hårdare på kontroller nu.