Redigera Wikipedia?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det verkligen bara att klicka in och skriva vad man vill där? Idag t.ex. gör Spotify reklam för en kommunist som kallas Miss Li. Det står inget på Wikipedia om att hon är kommunist. Kan jag skriva dit det? :confused:

I övrigt så är det ju fantastiskt roligt att gå in och skriva massa trams, hur håller de koll så man inte gör det? Tänk om man skulle t.ex. skulle skriva en artikel om sig själv och att man anses av många vara världens coolaste kille, gu va knasit d vore!!!!!!

Jag ska också skriva att Kat DeLuna är Miss Li's förebild. :banana

Vilka är med på en Wiki-attack mot Miss Li? :mad:

1. Markus

Jag ska anordna en wiki-attack mot dig.
Den kommer att behandla ämnen med följande ledord:
-Kontorist
-Heroinist
-Riva en stad och bygga en ny

Inte för att jag ogillar dig, utan mest bara för att. Ska man skriva mest av alla på SH och följaktligen bli en småoffentlig person så får man lära sig stå ut med medial exponering av tveksam sanningshalt.
Se det som en övning i självdistansering. :tummenupp

Jag är inte med.
Men PMa mig om du behöver hjälp med hur man startar ett konto på Flashback, där den här sortens tramsiga och ointressanta trådar hör hemma.

Vad har Miss Li gjort nu då?:va Missförstå mig rätt, jag försöker inte försvara henne. Jag bara har ingen aning om vem hon är, därav min undran.

Vad har Miss Li gjort nu då?:va Missförstå mig rätt, jag försöker inte försvara henne. Jag bara har ingen aning om vem hon är, därav min undran.

Någon har satt upp affischer med information om att hon skulle spela med Vänsterpartiet i Kungsträdgården på första maj. :mad:

För övrigt fattar jag inte varför folk verkar ogilla Kat DeLuna. :confused:

Men, frågan kvarstår. Kan man verkligen redigera som man vill på Wiki? Förvisso såg jag ju att någon här länkade till att det stod att Eyjavattnafjellajökulla eller vad helvetet nu hette "is gay", :rofl så jag antar att min fråga är besvarad.

Kul att man är populär bland Mongolian och de andra teensen på forumet förresten. :)

:flashback

Det är bara trycka på redigera och prova. Dom har väl moderatorer som tar bort sånt som är svammel eller inte stämmer. Dom som trollar blir IP-bannade.

Troll och troll, många saker är en tolkningsfråga. Nu var det tydligt känsligt bland Lattevänstern på forumet att prata strunt om Miss Li men rent generellt kan ju jag skriva att Metallica är kända för att vara missbrukare eller att det florerar rykten om Carl Philip är ihop med Peter Jöback. Tar de bort sådant? Kanske är Vickans wiki man ska in och rota i? :gnissla

På tal om trollning (varning för snusk): http://i46.tinypic.com/jgldns.jpg

:rofl
Jag tycker i och för sig sådana bilder inte ska in på Sporthoj, rätt vad det är står det en viktigpetter i ens dörröppning och då vill man fan inte ha det där på skärmen. :gnissla

Jag är inte med.

True! :mattias

Last edited:
Markus, kan inte du ta och skriva av dig dina personliga åsikter någon annanstans.
Hur vet du att hon är kommunist?
Hur defineras kommunist?
Är man kommunist bara för att man röstar rött?
Är man kommunist bara för att man spelar för Vänsterpartiet på Kungsträdgården? Är man då fascist för att man t.ex. skulle spela för Moderaterna på Kungsträdgården?

Last edited:
Markus, kan inte du ta och skriva av dig dina personliga åsikter någon annanstans.
Hur vet du att hon är kommunist?
Hur defineras kommunist?
Är man kommunist bara för att man röstar rött?
Är man kommunist bara för att man spelar för Vänsterpartiet på Kungsträdgården? Är man då fascist för att man t.ex. skulle spela för Moderaterna på Kungsträdgården?

And I think vi har identifierat en kommu på forumet. :D
Kränkt edition dessutom. :lol

:banana :banana :banana :banana :banana

And I think vi har identifierat en kommu på forumet. :D
Kränkt edition dessutom. :lol

:banana :banana :banana :banana :banana

Är alla kommunister som inte tycker som du?? Då är alltså nästan hälften av Svergies befolkning kommunister enl. dig. Och Nej, jag är inte kommunist, kanske i dina mått mätta dock. Tycker det är sorgligt att du håller på med personangrepp här på forumet, vilket inte passar sig.

Dessutom fick jag inga svar på mina frågor, och om du nu vill så kan du gärna definiera fascism, det hade varit intressant. Och inga länkar till Wikipedia, utan dina egna ord.

En kommunist vill alla väl. En antikommunist vill sig själv väl, tills han själv behöver hjälp. Då blir han kommunist.

Nu blir man garanterat kallad kommunist . Men det har hänt förut, för att man hjälpt folk gratis, så ok :gnissla

Ja det har ju verkligen historien visat, att kommunister vill andra bara väl. :lol

Ingen fara, så ja, kom nu ska vi leka massdöd och arbetsläger och svält och diktatur, vi vill dig bara väl. :krama

Och dessa jämför du med sossar och vänsterpartister?

Tusan , du hann före.. Men jag tänkte säga att det är ju helkorkat att blanda in politik i hur människor borde bete sig mot varandra. Du får jaga upp nån annan Markus :)

Och dessa jämför du med sossar och vänsterpartister?

Nu rör du nog till det mer än nödvändigt. Kommunister och Vänsterpartister är samma sak, om du inte håller med föreslår jag att du läser på om vänsterpartiets historia. Sossar har definitionsmässigt inget med kommunister att göra, VPK:are har allt med diktaturer att göra - än en gång, läs på.

Dessutom var det Gubben som skrev att en kommunist vill alla väl, han skrev inte att en sosse vill alla väl. Eller läste jag fel?

Nu rör du nog till det mer än nödvändigt. Kommunister och Vänsterpartister är samma sak, om du inte håller med föreslår jag att du läser på om vänsterpartiets historia. Sossar har definitionsmässigt inget med kommunister att göra, VPK:are har allt med diktaturer att göra - än en gång, läs på.

Dessutom var det Gubben som skrev att en kommunist vill alla väl, han skrev inte att en sosse vill alla väl. Eller läste jag fel?

Tja, om du tror att dagens vänsterpartister vill ha en gammal diktatur från förr i tiden så kan jag inget annat än att skratta. Ungefär som att jämföra det som att moderaterna vill ha det som nasismen ochd et har vi ju inte, eller hur:va

Mycket märkligt att du i denna tråden inte tycker att sossar är så farliga, om man jämför med resterande trådar.

Men men, har varit intressant att läsa dina argument, verkligen genomtänkta:klappar så nu lägger jag ingen mer tid på dessa trådar, då jag hellre lägger energin på vettigare saker

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...