Red Bull US Grand Prix - Laguna Seca

När hör vi Hayden, Edwards, Rossi, Simoncelli mfl gråta ut om hur dumma de andra är? Aldrig!

För att dom inte syns lika mkt i media för att dom inte är med i top 3 som du själv har uttryckt det.

Förutom Rossi som alltid får media utrymme och menar du att simoncelli inte grinar i media? "-Yoo stooopiiiid..." "bla bla bla"...
Sen har han inte en enda förklaring till att han kraschar hela tiden vilket jag tycker är tråkigare än att förarna säger vad och varför det hände, Det är det enda intressanta att veta förutom att racet i sig är bra.
med reservation för pedrosa som gnäller lite för mkt för han gnäller bara på sin kropp som är trasig hela tiden.

Stoner tycker jag har visat under den här säsongen att hans "gnäll" är mer "raceincidents"-vanliga problem som uppstår under ett race som dåligt fäste mm, och inte gnäll då han vunnit mer än han gnäller. Problemet är att han tidigt in i säsongen gav sig in i en verbal fight med allas favorit rossi som han fick skit för trots att det var rossis fel det som hände på banan, så alla tycker att han gnäller så fort han öppnar munnen..

Och han ger Lorenzo en riktigt bra fight om titeln vilket är bra, tror det blir en kul och tight avslutning på säsongen. Spies tror jag kommer att blanda sig in mer och mer i top 3 i resten av säsongen, han var inte nöjd på laguna seca då hans launch-control(stavning?) klippte kraft på 1an och 2an som gjorde att han hamnade efter. Blir pall på brno och vinst på indy för spies:tummenupp

Edit: Angående "gnäll", Rossi gnäller 100 ggr mer på duccen än vad Stoner gjorde och har ändrat i stort sett allt som går men gnäller ändå och får inte till det och, ändå är var det Stoner som var gnällkärring när han körde duccen..
Hans beteende på banan när han "slog" rdp å viftar med armarna åt folk är en annan sak och bara idiotiskt uppträdande.. Men det behöver man väl inte alltid dra upp så fort han säger att han tex saknade grepp i slutet av racet.

edit igen: det händer grejer och jobbas hårt hos ducati, undrar om vi får se en helt ny konstruktion med en aluminum ram då den nya gp11.1an inte duger?: http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...1-rossi-cautious-of-aluminium-chassis-switch/

Last edited:
Väldigt bra inlägg...

Förhoppningsvis får italienarna ordning på det eller också drar de sig ur tillslut och vi får ett (ännu mer) tristare motoGP.

Är det riktigt illa drar sig Suzuki ur också och då är det bara "skit och inget" kvar.

Hoppas verkligen 2012 väcker liv i denna misskötta och ledsamma serie...

Förhoppningsvis får italienarna ordning på det eller också drar de sig ur tillslut och vi får ett (ännu mer) tristare motoGP.

Är det riktigt illa drar sig Suzuki ur också och då är det bara "skit och inget" kvar.

Hoppas verkligen 2012 väcker liv i denna misskötta och ledsamma serie...
Re Ducati: Jeremy Burgess säger i intervju före Laguna S. att de får bra ordning på bakdelen men ju bättre den änden blir desto sämre blir den främre... Svårt läge!

MotoGP går redan på kryckor trots enstaka individuella stordåd och startfälten är minst sagt tunna. Ska det inte vara 18 startande för att VM-poäng ska utdelas?

Hoppas som du att 2012-reglementet drar in nytt, friskt blod och att racingen blir tätare med fler märken och förare i kamp om tätplatserna.
Om inte så har giriga DORNA & Co. och MotoGP i nuvarande form gjort sitt!

Och det vore kanske lika bra det.

Re Ducati: Jeremy Burgess säger i intervju före Laguna S. att de får bra ordning på bakdelen men ju bättre den änden blir desto sämre blir den främre... Svårt läge!

Capirossi sa en del intressanta saker i intervjun som jag länkade till, verkar vara ett dött läge, kanske blir en helt ny hoj med alu ram. Kolfiberramen dom har nu är ju inte ens en ram, är ju motorn som allt är byggt runt så det går ju inte att göra så mkt mer än det som Rossi har fått ändrat, dom vill ju få till mer flex men en motor flexar ju inte så mkt..:va

MotoGP går redan på kryckor trots enstaka individuella stordåd och startfälten är minst sagt tunna. Ska det inte vara 18 startande för att VM-poäng ska utdelas?

Var det 13 som tog målflagg senast på laguna seca? Ej ok..
Men hoppas på riktiga satsningar från teamen som ska vara med tills nästa år och inte bara utfyllnad..
Skulle det inte tillkännages vilka nya team och vilka cyklar dom skulle åka på efter brno? Mest chassitillverkare med tunade bmw motorer, suter mfl? Frågan är hur konkurranskraftiga dom blir mot fabriksteamen som redan finns och som har många års erfarenhet..
Norton hade ju anmält sig vid förra "gallringen" men inte hört ngt mer, fabriksteam?
Någon som vet eller har hört något om vilka team som kommer att vara med tills nästa år?

Hoppas som du att 2012-reglementet drar in nytt, friskt blod och att racingen blir tätare med fler märken och förare i kamp om tätplatserna.
Om inte så har giriga DORNA & Co. och MotoGP i nuvarande form gjort sitt!

Och det vore kanske lika bra det.

Tycker den här säsongen har varit hyffsat bra, och tror det blir nog ännu bättre mot slutet.
off-topic men blir det ännu tråkigare så kan man ju kolla på BSB istället som jag tycker är den grymmaste serien just nu:yoparty
Den håller samma klass och material som WSBK och hoppas att det inte blir några fjantiga begränsningar som det talas om, varför ändra ett vinnande koncept?

Ska MOTOGP behöva någon sorts begränsning för att fler team ska kunna slå sig in? Gillar inte bakåtsträvning och begränsningar.. Är det prototyp-racing så ska det vara det, eller?
Ska MOTOGP bli som MOTO2 för att överleva? Vore jävligt trist tycker jag, hoppas att suzuki stannar och satsar trots motsatta rykten och att kawa kommer tillbaka också. Och att Hopper efter att ha vunnit BSB får en bra styrning i GP:)

Även om det nästa år inte blir så många fler konkurranskraftiga team (vilket inte är så troligt dom första åren) så tror jag att det blir mer fight om top 3 placeringarna och mkt bättre race då vilket det i år pekar åt med fler pall-kandidater som Spies, Simoncelli, (och förhoppningsvis Rossi igen) förutom dom vi har sett mest i år som Stoner, Lorenzo, Pedrosa och ibland Dovi:tummenupp

Last edited:
är ju motorn som allt är byggt runt så det går ju inte att göra så mkt mer än det som Rossi har fått ändrat

Världens längsta fikarast!

Var det 13 som tog målflagg senast på laguna seca? Ej ok..

& andra sidan så kommer publiken år efter år sex siffrigt varje MGP helg!

Folk skulle troligen komma i samma horder & sändningsrättigheter skulle säljas världen över om det så endast startar 10 st i rejsen!

Last edited:
& andra sidan så kommer publiken år efter år sex siffrigt varje MGP helg!

Folk skulle troligen komma i samma horder & sändningsrättigheter skulle säljas världen över om det så endast startar 10 st i rejsen!

Tror du verkligen det? Att publiken inte minskar om det fortsätter så här år efter år?

Vem vill titta på fotbollsmatchen med ett lag?

Edit: Angående "gnäll", Rossi gnäller 100 ggr mer på duccen än vad Stoner gjorde och har ändrat i stort sett allt som går men gnäller ändå och får inte till det och, ändå är var det Stoner som var gnällkärring när han körde duccen..
Hans beteende på banan när han "slog" rdp å viftar med armarna åt folk är en annan sak och bara idiotiskt uppträdande.. Men det behöver man väl inte alltid dra upp så fort han säger att han tex saknade grepp i slutet av racet.

edit igen: det händer grejer och jobbas hårt hos ducati, undrar om vi får se en helt ny konstruktion med en aluminum ram då den nya gp11.1an inte duger?: http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...1-rossi-cautious-of-aluminium-chassis-switch/

Man undrar hur teknikerna på Ducati resonerar när dom skapar en konstruktion som ingen förstår hur man ska ställa in.
Samma problem hade Stoner och ...

Det verkar som det finns en väldigt starkt hierarki som vägrar ta åt sig av förarnas kritik.

But Capirossi said the current concept wasn’t working because of the lack of front-end feel, and he explained to MCN what the issue was.

Märkligt minst sagt.

Tror du verkligen det? Att publiken inte minskar om det fortsätter så här år efter år?

Vem vill titta på fotbollsmatchen med ett lag?

Fotbolls publiken är kräsen :D

Allvarligt så ser jag bara utvecklingen sedan jag själv åkte till anderstorp i slutet på -80 talet & 500 VM rejs med "fulla" startfält samt lika fulla läktare till idag med starkt reducerade startfällt fast ändå lika fulla läktare! Någonstans tycker jag att publiken har sett utvecklingen fast skiter i det & troget kommer på rejsen år efter år :tummenupp

Det skal ju in en suzuki till här nu så lite hopp finns det allt.

Drömmen vore ju om vi fick in 1 suzuki till, Kawa kom tillbaka med 2 hojjar, BMW gör deput 2012 med 2 hojjar och sen kanske 6-7 hojjar från privat team. Kan sen dorna låta reglerna om motorn vara ett par år så kan de nya teamen spotta upp sig och visa resultat.

EDIT: jag hade dock gärna sett elracing som supportklass til mgp, det är framtiden när det gäller motorer tror jag speciellt lekfordon som inte måste ha räckvidd och kunna tankas överallt. zoooooooom zoooooom, kommer sakna motorljudet från en screamer dock! tänk om 20 år kommer kidsen drägla över en 4takts hoj som drivs på bensin istället för nu när det pratas drömskt om 2takts hojjarna...

Last edited:
Fotbolls publiken är kräsen :D

Allvarligt så ser jag bara utvecklingen sedan jag själv åkte till anderstorp i slutet på -80 talet & 500 VM rejs med "fulla" startfält samt lika fulla läktare till idag med starkt reducerade startfällt fast ändå lika fulla läktare! Någonstans tycker jag att publiken har sett utvecklingen fast skiter i det & troget kommer på rejsen år efter år :tummenupp

Läktaren på Anderstorp är rätt tom idag vid det icke exixsternade GP-räjset va? ;)

Tror MotoGP:s publiksiffror är på nedåtgång om det fortsätter som idag, speciellt om vi inte får mer än 3-4 förare/team som kan ta en pallplats.

Just nu är det som Metallica, lever på gamla meriter och gamla goda takter...

Läktaren på Anderstorp är rätt tom idag vid det icke exixsternade GP-räjset va? ;)

Tror MotoGP:s publiksiffror är på nedåtgång om det fortsätter som idag, speciellt om vi inte får mer än 3-4 förare/team som kan ta en pallplats.

Just nu är det som Metallica, lever på gamla meriter och gamla goda takter...

Det är ju det rationella att tro så, fast jag undrar om utvecklingen inte sett annorlunda ut! Försämringar i MGP senaste åren har tvärtom inte påverkat intresset för själva rejsen. Själva evenemangen idag ser ju onekligen som oftast lika utsålda ut som förr! Däremot skrivs & tycks det en hel del kritik vid sidan om som aldrig förr vilket såklart är bra.

Får jag välja mellan Metallica från Frölundaborg 1983 eller Metallica 2011 Ullevi så faller lotten på 2011! Allt va definitivt inte bättre förr :tummenupp

Last edited:
En reflektion:

Vad är det som gör en GP-förares kritik om sin hoj till gnäll? Är det så att alla utsagor som inte är självkritik är gnäll?

En reflektion:

Vad är det som gör en GP-förares kritik om sin hoj till gnäll? Är det så att alla utsagor som inte är självkritik är gnäll?

Det är bara Midpack Rossi som får kritisera hojen. Om någon annan gör det är det gnäll.

För att dom inte syns lika mkt i media för att dom inte är med i top 3 som du själv har uttryckt det.

Förutom Rossi som alltid får media utrymme och menar du att simoncelli inte grinar i media? "-Yoo stooopiiiid..." "bla bla bla"...
Sen har han inte en enda förklaring till att han kraschar hela tiden vilket jag tycker är tråkigare än att förarna säger vad och varför det hände, Det är det enda intressanta att veta förutom att racet i sig är bra.
med reservation för pedrosa som gnäller lite för mkt för han gnäller bara på sin kropp som är trasig hela tiden.

Stoner tycker jag har visat under den här säsongen att hans "gnäll" är mer "raceincidents"-vanliga problem som uppstår under ett race som dåligt fäste mm, och inte gnäll då han vunnit mer än han gnäller. Problemet är att han tidigt in i säsongen gav sig in i en verbal fight med allas favorit rossi som han fick skit för trots att det var rossis fel det som hände på banan, så alla tycker att han gnäller så fort han öppnar munnen..

Och han ger Lorenzo en riktigt bra fight om titeln vilket är bra, tror det blir en kul och tight avslutning på säsongen. Spies tror jag kommer att blanda sig in mer och mer i top 3 i resten av säsongen, han var inte nöjd på laguna seca då hans launch-control(stavning?) klippte kraft på 1an och 2an som gjorde att han hamnade efter. Blir pall på brno och vinst på indy för spies:tummenupp

Vad menar du att rossi gnäller om ? Om att han säger att läget är som det är eller ? Du menar att han ska säga att allt är bra ? Tror du verkligen att en kille som Rossi sitter och tjuter för media? fan kom in i matchen nu och växla inte rossi med stoner.

Jag har sagt det förr och säger det igen.. Rossi har utvecklat det grabbarna vinner på idag och det kommer han att göra igen

Vad menar du att rossi gnäller om ? Om att han säger att läget är som det är eller ? Du menar att han ska säga att allt är bra ? Tror du verkligen att en kille som Rossi sitter och tjuter för media? fan kom in i matchen nu och växla inte rossi med stoner.

Jag har sagt det förr och säger det igen.. Rossi har utvecklat det grabbarna vinner på idag och det kommer han att göra igen

Men o andra sidan har du noll koll :D..... Ingenjörer utvecklar motorcyklar inte förare..... så har det alltid varit och kommer alltid att vara, ju mer avancerade hojarna blir ju mindre påverkar förarnas feedback konstruktionen.

Tror du verkligen att en kille som Rossi sitter och tjuter för media? fan kom in i matchen nu och växla inte rossi med stoner.
Du är inte sann... :dummer
Ingen av herrarna gnäller, de konstaterat kallt att hojen inte levererar det dom förväntar sig.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2