Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Okej, Marquez skulle nog vinna även om han satt på en blå hoj, men tycker resultaten från kvalet säger det mesta. Första startled = tre Hondor. Andra led = Yamaha, som plockar upp smulorna efter Honda.
Men vad beror Hondas överlägsenhet på?
* Mer effekt, check.
* Sömlös vxl-låda vid både upp- och nerväxling, check.
Men är det allt? Skulle det räcka om Yamaha trimmade lite till och uppfann en likadan låda som Honda har? Det känns som det är mer än så Yamaha behöver för att hävda sig. Men vad?![]()
Ben Spies kommenterade FP2, och pratade om detta. Hondan passar däcken bättre. Hondan kan gå in i kurvan med hård broms, svänga runt kvickt, och gå ut ur kurvan med kraftig acceleration. Yamahan är byggd för att köras med relativt stora nedlägg under längre tid. "Långa svepande kurvor". Yamahan kan inte svängas runt så snabbt som Hondan. Yamahan är antagligen snabbare än Hondan med homogena däck, inte med de "dual compound" som används. Inga nyheter, men ett svar på din fråga.
Varför det?
Inget alls fel med den filosofin... Utan enhets däck så vet man inte alls hur ställningen hade varit nu.
Med tanke på Honda-dominansen kanske de skulle bygga en hoj mer lik Honda, det var så jag menade?
Med tanke på Honda-dominansen kanske de skulle bygga en hoj mer lik Honda, det var så jag menade?
Jag förstår hur du tänker...Med tanke på Honda-dominansen kanske de skulle bygga en hoj mer lik Honda, det var så jag menade?
Det där har du missuppfattat!Samma sak med Ducati under Stoners tid.
Alla undrade varför Duccen var så snabb...
Det var den inte, Det var casey som var överjävlig.
Det där har du missuppfattat!
När han vann var Ducatin så mycket snabbare rakt fram att de på andra hojar behövde skaffa 20 meters försprång där det svängde för att inte bli omseglade igen på första längre raka,
Det där har du missuppfattat!
När han vann var Ducatin så mycket snabbare rakt fram att de på andra hojar behövde skaffa 20 meters försprång där det svängde för att inte bli omseglade igen på första längre raka,
Missuppfattat?
Alla kan nog uppfatta att du duccen var snabbare på rakorna.
Men det var bara Casey som kunde få skiten att svänga, sätta snabba
tider med den eller tom vinna med den.
Jaja då drogs vi in i det igen...
Capirossi vann ja. Men det var ju i en helt annan era av racingen. Från 800 tiden och framåt så är det INGEN annan än Casey som har lyckats bemästra den hojen.
Ni kan snacka toppfarter hur mycket ni vill men det är faktiskt snabbast runt ett varv... Eller rättare sagt snabbast över en racedistans som gäller.
Att tro att en hoj är en vinnarhoj bara för att den går fort rakt fram är att missuppfatta roadracing om nåt.
Senast jag kollade så var inte det här dragracing.
E de 21:00 raicet går?
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |