Red Bull Grand Prix of The Americas

Helt klart. Jag är övertygad om att Marquez fortfarande skulle slå Bradl om de bytte hoj och Lorenzo skulle slå Crutchlow om de bytte hoj. Om de får använda sina personliga inställningar, naturligtvis.
 
...Var det för att få bättre möjlighet att vinna som reglerna ändrades så MM kunde gå direkt till ett fabriksteam?
Många frågetecken där :va
En möjlighet är ju faktiskt att HRC såg en potentiell titelutmanare i pojken redan under säsongen 2013 och därför ville ha honom under rätt färger när resultaten började komma?
 
Last edited:
Smärtan som Spies kände i bröstet på WUP:en i söndags var tydligen värre än väntat. Han står över nästa race.
 
Crutclow har påstått att Bautistas Showgaffel är en svartmålad Öhlins. Hur stämmer det?
 
Smärtan som Spies kände i bröstet på WUP:en i söndags var tydligen värre än väntat. Han står över nästa race.
”Ben still needs further intense work to build up his muscle...”

superbikeplanet.com

Några andra än amerikanska rednecks som tror att Spies axel är vad som står mellan honom och MotoGP-podiet? Efter Edwards framstår ju ”Elbowz” som mest slut i MotoGP.
 

Bifogat

  • ben-spies-elbowz-racing-kurve-icon-623x467.jpg
    ben-spies-elbowz-racing-kurve-icon-623x467.jpg
    51.1 KB · Visningar: 64
Man undrar varför Crutchlow (Yamaha satellit) bryr sig och uttalar sig om komponenter på en Gresini-Honda?

Därför att han ofta vill påpeka att alla andra har bättre möjligheter och resurser än vad han har för att framhäva sin egen insats/bygga på myten om att han är en underdog..
 
P€RRA;5789383 skrev:
Kanske :D

Han säger själv att även om han hade en vinnarhoj skulle han inte ha en chans. Skadan gör för ont.

Jag som trodde det var hårt virke i grabbarna från Texas ;)

Underligt uttalande egentligen med tanke på att han hade en fabriks-Yamaha nyligen och vi minns ju hur det gick. Menar han att det skulle gå bättre nu om axeln vore tipp-topp?
 
Underligt uttalande egentligen med tanke på att han hade en fabriks-Yamaha nyligen och vi minns ju hur det gick. Menar han att det skulle gå bättre nu om axeln vore tipp-topp?
Nej, han menar nog att det inte spelar någon roll hur bra hojen är just nu då hans kropp inte är tillräckligt bra.

Vad jag minns så vann han faktiskt ett race på fabriks-Yamahan även om han fick hjälp av Simoncelli.
 
Crutclow har påstått att Bautistas Showgaffel är en svartmålad Öhlins. Hur stämmer det?
Den Showa-gaffel som har använts sedan Jereztesten i mitten av mars har en utvändig design som är lik Öhlins framgaffel. Placeringen av ventiler och gasbehållare, infästningen mellan innerrör och bottenstycke samt bromsokets infästning ser mycket mer lika ut jämfört med tidigare gafflar. Jag vet inte om det är detta som leder till spekulationer och misstankar från andra förare och delar av media, men det handlar absolut inte om en Öhlins-gaffel som har lackats om. Hur denna gaffel ser ut på insidan eller hur den fungerar har jag ingen aning om, men en liknande gaffel finns även hos Kawasaki i WSB.

Precis som någon redan nämnt, många av Crutchlows uttalanden i media går ut på att måla upp sig själv som den ständige underdogen. Inte helt ovanligt inom idrottspsykologi. Att prestera normalt utifrån en position som underdog är ju rimligtvis bättre än att prestera likadant utifrån en position som storfavorit.
 
Därför att han ofta vill påpeka att alla andra har bättre möjligheter och resurser än vad han har för att framhäva sin egen insats/bygga på myten om att han är en underdog..
Men Crutchlow/Tech3 kör väl med Öhlinare? Det är iaf. absolut ingen Showa-gaffel på Crutchlows Yamaha.
 
O
P€RRA;5789436 skrev:
Nej, han menar nog att det inte spelar någon roll hur bra hojen är just nu då hans kropp inte är tillräckligt bra.

Vad jag minns så vann han faktiskt ett race på fabriks-Yamahan även om han fick hjälp av Simoncelli.

Det gick väl bra till en början men i alla fall ifjol såg det väl mindre lysande ut?
 
Enligt Alvaro själv så...

“It was a very delicate situation because, by the end of last year, I had made up my mind that I wanted to use Öhlins (suspension),” he continues. “I would know that - if the bike was not working well on a given circuit – it would have been nothing to do with the suspension, so I did want to be with Öhlins for 2013. But Showa insisted very much and they have worked really hard over the winter.

“HRC (Honda Racing Corporation) is also very interested in having a Japanese suspension brand working at a good level, so in the end what happened is that they told me: ‘If you are to keep working with us, we want you - as a rider - to help us develop the suspension’. The problem is that…if I was to spend this whole season developing the suspension without actually achieving good results, nobody would be able to secure me a place in MotoGP for 2014. So we came to an agreement. They decided they would keep me as a rider to help them develop the Showa suspension, but as a reward they offered me an extension of one more year on my contract.

“Let’s just say that it was an agreement whereby all three parties had to give in a bit to get what we all wanted, but I am convinced that this year will be different because I have seen a change of attitude from Showa and HRC and I feel they’re supporting me more than last year.”
 
Men Crutchlow/Tech3 kör väl med Öhlinare? Det är iaf. absolut ingen Showa-gaffel på Crutchlows Yamaha.

Absolut, men påpekandet var nog för att så tvivel kring att Alvaro verkligen har Showa eftersom det anses vara en nackdel att ha Showa som skulle kunna användas som ursäkt för Alvaro, om man är konspiratoriskt lagd alltså. :)
 
P€RRA;5789505 skrev:
"Mindre lysande" var en snäll omskrivning av katastrof! :D

Jag minns inte riktigt vad som hände med Spies. Drar jag igång någon hetsk diskussion om jag frågar vad det var? Det såg ju som sagt lovande ut till en början och Yamahan blev ju inte sämre så det borde inte bero på materialet?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top