Red Bull Grand Prix of The Americas

1. Han tvingade dem att skaka hand rent handgriplig så det var fel.
2. Det är dessutom historia. JL och DP berättade på en pressis förra året att eftersom de mognat så har rivalitet gått över i respekt och sen i vänskap. JL skojade t o m om att nästa steg är att de gifter sig, men DP kontrade med att han föredrar kvinnor.

Fysiskt sett så skakade dom hand men det är som att säga att det var mitt fel att jag körde på bilen framför efter att jag blivit påkörd själv(men det kommer fb säga)...

Jag har även sett och tror på presskonferensen du talar om men att det på något sätt skulle minskat deras rivalitet finner jag svårt att tro!
 
Första gången på länge man besöker detta forum. Och allt är precis som vanligt. Samma trams, samma pajkastning och samma catfight med samma aktörer. Bara andra datum på inläggen. Kul att veta att vissa saker aldrig ändras.
 
Första gången på länge man besöker detta forum. Och allt är precis som vanligt. Samma trams, samma pajkastning och samma catfight med samma aktörer. Bara andra datum på inläggen. Kul att veta att vissa saker aldrig ändras.
Äh, det säger Du bara för att smickra:)

Nå - vad tror Du själv om Marquez? Galen dagsslända eller en av de verkligt stora in spe? Och Crutchlow - kommer han verkligen att kunna prestera på denna nivå uthålligt? Jag måste säga att Dovi imponerar på Ducatin, samtidigt som jag förmodar att det jobbas med andra strategier i deras depå denna säsong.
 
Är du ny på forumet? Det diskutteras VÄLDIGT mycket här om vilka som tar titlarna i slutändan. Och vilka som trots hårt slit, bra material, hård körning osv. inte lyckas ta den där eftertraktade titeln. Vi är nog fler som kan räkna upp världsmästarna genom åren än vem som stod för årets hårdsatsning.

Vilket föranleder till att nämna Haydens titel 2006. :tomten

Valmers.....slå mig inte nu..!!! :wiggle

//M
 
Är det inte sorgligt? Nu är det viktigare med bra elektronik än en känslig gashand.
Som Edwards sa (ungefär): 'har ägnat ett helt liv åt att finslipa min trottelkontroll, nu kan nästan vem som helst hoppa upp på en racer och bara gasa fullt utan att slå ihjäl sig'.

Det var bättre förr. :fakta

Tänk när dom visar repriser på Viasat från gamla 500 eran. Då jävlar hände det grejer tills målflaggen gick.

//M
 
Gör du dig till eller är du dum på riktigt?
Jag kan fråga dig det samma?
Att citera citat-maskinen Edwards och framhålla det som någon sorts sanning känns inte så smart. De som följt MotoGP och Edwards vet att begreppet "stor i orden, liten på jorden" passar utmärkt på just honom.
 
Edwards uttalande illustrerar att det tidigare krävdes talanger och kunnande som man klarar sig utan sedan avancerad elektronik började användas. Och det tycker jag är sorgligt, race ska vinnas av duktiga förare - inte av programmerare.
Att Edwards inte vinner race längre är helt irrelevant i detta sammanhang.

Men det förstår du tydligen inte.

Jag kan fråga dig det samma?
Att citera citat-maskinen Edwards och framhålla det som någon sorts sanning känns inte så smart. De som följt MotoGP och Edwards vet att begreppet "stor i orden, liten på jorden" passar utmärkt på just honom.
 
Sjuk video på MM från Moto2 när han tar igen typ hela fältet av förare. Haha!

Men någon som även märkte att på racet i helgen, i park ferme, så alla däck var släta och fina tills dom filmade Marquez bakdäck med typiskt rätt mycket felslitage och uppruggat. Jösses! Inte ens där fanns en ursäkt, som om i att hans satsning på hårdare däck vore bättre. Nope.

Synd att man inte satsade lite stålars på han före säsongen gick igång.
 
Sjuk video på MM från Moto2 när han tar igen typ hela fältet av förare. Haha!

Men någon som även märkte att på racet i helgen, i park ferme, så alla däck var släta och fina tills dom filmade Marquez bakdäck med typiskt rätt mycket felslitage och uppruggat. Jösses! Inte ens där fanns en ursäkt, som om i att hans satsning på hårdare däck vore bättre. Nope.

Synd att man inte satsade lite stålars på han före säsongen gick igång.

Ja, det var rätt stark kontrast mellan däcken. Han kommer nog få lära sig att ta det lite lugnt med däcken. Å andra sidan så räckte däcket över mållinjen som det var den här gången iaf...
 
Edwards uttalande illustrerar att det tidigare krävdes talanger och kunnande som man klarar sig utan sedan avancerad elektronik började användas. Och det tycker jag är sorgligt, race ska vinnas av duktiga förare - inte av programmerare.
Att Edwards inte vinner race längre är helt irrelevant i detta sammanhang.

Men det förstår du tydligen inte.
OM Edwards kunde köra hälften så hårt som han kan snacka hade han varit världsmästare sedan länge.

Det jag anser att du inte förstår är en lägesanalys. Vi har idag färre potentiella vinnare i racen än någonsin, Mellan MM och BS så är det tre förare som kontinuerligt tagit alla segrar. Dessa förare har en gedigen meritlista som Roadracing-förare men tror inte ens de kan skriva en "Hello World" i Java. Även MM har bevisat sig som talang. Vidare är det både Yamaha och Honda som slåss om täten. Du kan därför omöjligt belägga ditt påstående att det är programmerare och inte talang eller race-craft som vinner racen.
 
Håhåjaja, vi säger väl så då...

"Hä gå int å förklar för en som int begrip" som Stenmark sa.
Det kan han ha rätt i men jag är hjälpsam i min natur så jag ska ändå försöka. Jag har jobbat med mjukvara i 17 år och har högskoleexamen med reglerteknik i.

Det reglertekniska problemet "grepp" är inte speciellt komplext. Det är N st inparametrar och ett par utparametrar. För en MotoGP-hoj som bara driver på bakhjulet är utparametern man har att spela på vridmomentet. (Ev. skulle man kunna tänka sig att man även stöttade med bromsverkan, men det bortser vi ifrån för MotoGP.) Många programmerare kan implementera denna funktionen, långt fler än det finns RR förare som kan köra MotoGP. Skillnaden vid val av programmerarna kan man nästan bortse ifrån då det går utmärkt att verifiera i en emulerad miljö och det går att få väldigt mycket verifieringstid redan jämfört med många andra inställningar. Du behöver inte mycket bantid. För att likna det vid något så tänk dig insprutningen på hojen som tar N parametrar in och styr bränsle/luftmängden. Hur står del tror du programmerna av insprutningen har i vem som vinner race i MotoGP?

Jag är övertygad om att det är svårare att t.ex. få till en optimal fjädringsinställning än en optimal antispinn. Det finns säkert skillnader mellan antispinnsystemen, men det motsvarar troligen bara några få % av den totala skillnaden mellan Lorenzo/Yamaha och Pedrosa/Honda. Du kan således omöjligt skriva ett program som gör att Edwards kan vinna på sin FTR Kawasaki hur mycket programmerings-skills du än skaffar dig.

Den främsta skillnaden man fått till iom att man har antispinn är högre närvaro av de stora förarna, färre krascher. Det är fortfarande de bästa förarna som vinner.


Eftersom jag inte längre är medlem i IK Fjällvinden så får Stenmark ha överseende denna gången. Det korrekta citatet är f.ö. "Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip"
 
Last edited:
Fördubbla eller ta bort all elektronik, det spelar ingen roll. Samma förare kommer att slåss om segrarna för att de är bättre.

Vill även passa på att tacka alla er som faktiskt skriver inlägg och diskuterar. Om det rör JLs husbil, DPs frukost eller att F1 är en sport för tjejer skiter jag i. Diskutera på! :tummenupp

@Jetp1lot:
Tack för dina 3 grymma inlägg som gett nya infallsvinklar till diskussionen ;) :krama
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top