Reclaim the city?

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
"Vi ska återta gatorna från kommersialismen" hörde jag någon säga på nyheterna. Är det någon som fattar vad som menas med det? Vill de att inga affärer, krogar, fik etc. ska finnas i stan överhuvudtaget? Det skulle ju göra Stockholm till en väldigt rolig stad...

Målet är väl miljonområden á CCCP.

Jag tror de vill ha kvar fik etc, bara de drivs på idéell basis. :3freak

Förstår inte hur deras paroll "reclaim the city" går ihop med deras vandalism.
Vill de verkligen att innerstan ska se ut som ett getto?

För något år sedan besökte jag Glasgow och det var en chock att se staden på kvällen/natten. Skitigt, klotter och fördragna skyltfönster överallt. Inte direkt en trevlig turiststad nattetid.

Reclaim the city är ju bara sjukt!! Dom vill ha ett über kommunistiskt getto sammhälle... spärra in dom och kasta nyckeln!

Markus skrev:
2129501
Tycker f.ö. det är pinsamt att de lyckas, år efter år efter år.

Vilka är det som lyckas?

Rekläjmarna?

Om det nu ska vara så förbaskat svårt att ge snorisarna lämpliga straff så vill jag gärna slå ett slag för: Tjära och fjädrar!
:tummenupp

korvgubbe skrev:
2129508 Vilka är det som lyckas?

Rekläjmarna?

Ja, de får ju till det varenda år. 2003 och 2004 i alla fall, 2005 kommer jag inte ihåg.
Hur svårt kan det vara, hade de angripit LO-borgen hade man nog sett till att förhindra det. :brynad

Cervantes skrev:
2129507 Reclaim the city är ju bara sjukt!! Dom vill ha ett über kommunistiskt getto sammhälle...

Jag tror inte de vill något. Alltså:
Rekläjmarna är inte "för" något.. utan enbart "emot".
De är emot kommersialism och kapitalism. Det är därför de håller på å härjar å larvar sig å låtsas "ta tillbaka". Däremot har jag aldrig hört någon av förlorarna komma med något förslag om vad som borde vara istället.

Markus skrev:
2129509
Hur svårt kan det vara, hade de angripit LO-borgen hade man nog sett till att förhindra det. :brynad

Lars Ohly stod ju och eldade massorna mot USA så han tyckte nog att gatuligisterna passade in i hans sinnesstämmning.. :hihi

Å centerpartiet fick några rutor krossade igen. Förstår inte snorisarnas förkärlek till att kravalla.. Alltid ska det kravallas. Spelar ingen roll om det är "gatufest" "fotboll" eller annat.

korvgubbe skrev:
2129510
Lars Ohly stod ju och eldade massorna mot USA så han tyckte nog att gatuligisterna passade in i hans sinnesstämmning.. :hihi

Jag är 100% säker på att genomsnittsvänsterpartisten stödjer detta beteende, i synnerhet Ohly.

korvgubbe skrev:
Å centerpartiet fick några rutor krossade igen.

Kan dom gått ha, de är så rika efter deras tidningsförsäljning. :gnissla

Markus skrev:
2129523 Jag är 100% säker på att genomsnittsvänsterpartisten stödjer detta beteende, i synnerhet Ohly.

Kan dom gått ha, de är så rika efter deras tidningsförsäljning. :gnissla

Säkerligen, de lever väl kvar i gamla mossiga revolutionsdrömmar..

Vilka tidningar har de blivit rika på?

korvgubbe skrev:
2129528

Vilka tidningar har de blivit rika på?

Bonnläppen News, Daily Traktor och Mjölk-ko Times tror jag.

Ingen aning om vad de hette, men de sålde dem för miljarders typ. Sveriges rikaste parti. :yoparty

Varför kan inte polisen ta hand om det här?
Förstår inte riktigt vad som är problemet. Har inte vi gummikulor, tårgas, batonger och vattenkanoner i det här landet?

Joe Schmoe skrev:
2129651 Varför kan inte polisen ta hand om det här?
Förstår inte riktigt vad som är problemet. Har inte vi gummikulor, tårgas, batonger och vattenkanoner i det här landet?

Batonger har de väl, än så länge. De vevade i och för sig ganska bra på något palestinasjalsbeklätt äckel, inklusive när han låg :).

Markus skrev:
2129668 Batonger har de väl, än så länge. De vevade i och för sig ganska bra på något palestinasjalsbeklätt äckel, inklusive när han låg :).

Brrrrrr...... palestinasjalsdemonstranter :3freak

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...