Reclaim the city?

Joe Schmoe skrev:
2129651 Varför kan inte polisen ta hand om det här?
Förstår inte riktigt vad som är problemet. Har inte vi gummikulor, tårgas, batonger och vattenkanoner i det här landet?
polisen i sverige har bara gummiunderkläder, tarmgas, och vattenpistoler.

Jag kan iofs ha lite förståelse för själva grundtanken med deras "manifestation"...

Staden skall ägas av dess invånare och inte kunna säljas och kommersialliseras (stavning?!!?). Allmänna områden skall vara just allmänna och inte kunna säljas för reklampelare och exploateras för kommeriella syften av Stockholm Stad.

Men att det sedan alltid urartar till ett enda stort vandaljippo är ju en annan femma.

Reb0

Mr o skrev:
2129671 Brrrrrr...... palestinasjalsdemonstranter :3freak

Det roliga var att när jag kollade på Rapport 1930 så var det från Vänsterpartiets manifestation i Kungsträdgården, när det sedan blev 2200-nyheter på fyran så var det exakt samma typ av folk som var med Vänsterpartiet som sedan röjde några hundra meter bort. Att ingen ens ställer frågan till Vänsterpartiet vilket ansvar de har? Stå och hetsa folk i Kungsträdgården och sedan släppa lös dem slutar ju uppenbarligen illa.

RebelZero skrev:
2129685 Jag kan iofs ha lite förståelse för själva grundtanken med deras "manifestation"...

Staden skall ägas av dess invånare och inte kunna säljas och kommersialliseras (stavning?!!?). Allmänna områden skall vara just allmänna och inte kunna säljas för reklampelare och exploateras för kommeriella syften av Stockholm Stad.

Men att det sedan alltid urartar till ett enda stort vandaljippo är ju en annan femma.

Reb0
Du kanske ska till den här sidan istället för sporthoj?

Edit: oj, glömde smileys :pannkyss :hihi

Fan vad schysst, de här lirar inte ihop alls. Öfverklassdricka, sweatshop monterad elektronik, skrytgrill, mäklarskjortor (plus knappar :fakta) mm och sedan motstånd till kommersialisering. :lol

RebelZero skrev:
2129685 Jag kan iofs ha lite förståelse för själva grundtanken med deras "manifestation"...
RebelZero skrev:
• Lagringsbara viner
• Champagne
• Calvados
• Stor rostfri gasgrill
• Digital systemkamera
• Snygg klockradio
• Humidor
• Skjortor (Eton stl 41,5)
• Manschettknappar
• Liten lcd-tv (typ 19-20´)
• Böcker av Claes Holmström Tredje stenen från solen, Startpistolen och Grand Slam (Nästan omöjliga att få tag på)

Markus skrev:
2129726 Fan vad schysst, de här lirar inte ihop alls. Öfverklassdricka, sweatshop monterad elektronik, skrytgrill, mäklarskjortor (plus knappar :fakta) mm och sedan motstånd till kommersialisering. :lol

Ähh.. Vafan.. Jag sa att jag kunde förstå, inte att jag höll med.. there is a world differnce... :hihi

Reb0

honkiie skrev:
2129701 Du kanske ska till den här sidan istället för sporthoj?

Edit: oj, glömde smileys :pannkyss :hihi

Se ovan...

För egen del så kan vi döpa om Stockholm till PespiCity om det genererar lite stålar till Mc-folket...

Last edited:
Markus skrev:
2129668 Batonger har de väl, än så länge. De vevade i och för sig ganska bra på något palestinasjalsbeklätt äckel, inklusive när han låg :).

1 down, plenty to go... :fatta!

Såg att flera i drägget också hade teleskopbatonger.

90% av de där snorungarna har ju ingen åsikt över huvudtaget annat än att de vill ha mer i veckopeng. De är ju där bara för att gömma sig i massan och få krossa lite skyltfönster.

Jag tror alla de där är poliser. Jag såg den sekvensen på tv, han i kamouflage skrek "backa, backa" till en massa glin.

Markus skrev:
2129895 Jag tror alla de där är poliser. Jag såg den sekvensen på tv, han i kamouflage skrek "backa, backa" till en massa glin.

Ok, fullt möjligt att jag har fel angående batongerna.

(Jag har självklart rätt i allt annat jag någonsin sagt...)

Hur som helst borde de skjutit så hade det inte blivit några fler kravaller.

Markus skrev:
2129923 Hur som helst borde de skjutit så hade det inte blivit några fler kravaller.

Vi testade det, funkade inte. :(

Såg en intervju på nyhetsmorgon idag med nån pandamålad snorunge, hon menade på att det var vår och att de ville festa, och att det var därför de hade samlats. Ohhh-kej... :rolleyes:

Märligt är bara att efterdyningarna efter sådana här sammandrabbningar får sitt fokus i vilka eventuella tjänstefel polisen begått och inte hur många skyltfönster som krossades eller hur många husväggar som vandaliserades med färg.

Hårdare tag säger jag bara. De där stenkastarna ska ha på käften. De förstör ju bara.

Lång samhällstjänst är nog en bra lösning. Tjära och fjäder var också ett bra förslag.

Halogen skrev:
2129965 Hannes på Vasaplatsen. Okej, det var inte reclaim men ändå, kravall som kravall.

Ja, same shit. Men det var en engångsföreteelse (tyvärr) och det vet huliganerna. Visste de att det är 50/50 att det haglar gummikulor över dem så skulel de inte börja slå sönder saker av så banala anledningar. man skulle bjuda in några experter på konflikthantering. :)

Bifogat

• delete israeli jeep.jpg
    delete israeli jeep.jpg
    24.1 KB · Visningar: 259
  • delete shoot_demonstrators.jpg
    delete shoot_demonstrators.jpg
    22 KB · Visningar: 94
  • delete teargas.jpg
    delete teargas.jpg
    12.9 KB · Visningar: 406
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”