Recept på 200hk i cbr 900-97

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Ort
JKPG
Hoj
...
Någon som vet vad som krävs och vad det kommer att kosta?
Gärna lite tips och ideer....
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Sugmotortrimma en CBR900 till 200 hästar på bakhjulet kostar runt 100,000. Att montera ett turboaggregat från en gammal Volvo 850t och klämma ut 200 på baken kostar inte mer än ca 15000 om du köper färdigt avgasrör för turbon och insugsplenumet men gör resten själv.
 

Micke me Trajja

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
Daytona
turbo

Gör allt själv, några rörböjar och lite karlssons-klister :D en gammal turbo
Nä... med en vinkelslip och svets kommer man ganska långt om man gillar snickra själv, det är enklare än man tror, :va tror jag :confused:
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Slappa skrev:
Ja varför inte köpa Furstenhoff´s värsting med 499 hr direkt :D
//D


Har funderat på det!! Från 130++hk till 499hk är ungefär samma som från ca 30hk till 130++hk!! :rofl :rofl

MVH Martin
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
varför skulle det vara så roligt ???? han undrar vad som krävs och vad det kostar.... personligen så förstår jag varför man inte vill åka omkring på en surblade från 90 talet.
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
blom skrev:
varför skulle det vara så roligt ???? han undrar vad som krävs och vad det kostar.... personligen så förstår jag varför man inte vill åka omkring på en surblade från 90 talet.

Surblade??
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
blom skrev:
en sur fireblade från 90talet

Visst...de e inte världens bästa hoj då utvecklingen som tur är går framåt. Får man fråga vad mäster själv åker på?
 

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Ort
---
Hoj
---
glenoyne skrev:
Från en NSR till en CBR på 200 hk?? Lycka till :rofl

MVH Martin

Hmm... jaja, har du en bra livsförsäkring så är det väl lugnt antar jag! :tungan
Men varför inte skaffa nåt med lagom kraft som går att köra på ett smidigare sätt? En skrevraket med 200 kusar måste ju vara ett helvete att köra i innerstadstrafik, right?
 

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Ort
Dalsland
Hoj
Hayabusa Turbo
lassnig skrev:
Men varför inte skaffa nåt med lagom kraft som går att köra på ett smidigare sätt? En skrevraket med 200 kusar måste ju vara ett helvete att köra i innerstadstrafik, right?

Fördelen med att ha många hästar är att man inte behöver använda alla jämt.. :hihi
 

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Ort
JKPG
Hoj
...
ehhh.... går ju inte direkt ifrån nsr till turbo cbr direkt.... hade nsren när jag skapade kontot och ERnsT var ju redan upptaget så det var ju smidigt.

Angående det som tråden handlar om så får jag tacka för dom tips jag fått (även om det inte var så många seriösa svar) får se vad som händer om det blir cbr-turbo eller något annat skoj...
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top