Recept på 200hk i cbr 900-97

NSR_ERnsT

Ny medlem
Gick med
26 May 2004
Hoj
...
Någon som vet vad som krävs och vad det kommer att kosta?
Gärna lite tips och ideer....

Sugmotortrimma en CBR900 till 200 hästar på bakhjulet kostar runt 100,000. Att montera ett turboaggregat från en gammal Volvo 850t och klämma ut 200 på baken kostar inte mer än ca 15000 om du köper färdigt avgasrör för turbon och insugsplenumet men gör resten själv.

turbo

Gör allt själv, några rörböjar och lite karlssons-klister :D en gammal turbo
Nä... med en vinkelslip och svets kommer man ganska långt om man gillar snickra själv, det är enklare än man tror, :va tror jag :confused:

varför skulle det vara så roligt ???? han undrar vad som krävs och vad det kostar.... personligen så förstår jag varför man inte vill åka omkring på en surblade från 90 talet.

blom skrev:
varför skulle det vara så roligt ???? han undrar vad som krävs och vad det kostar.... personligen så förstår jag varför man inte vill åka omkring på en surblade från 90 talet.

Surblade??

glenoyne skrev:
Från en NSR till en CBR på 200 hk?? Lycka till :rofl

MVH Martin

Hmm... jaja, har du en bra livsförsäkring så är det väl lugnt antar jag! :tungan
Men varför inte skaffa nåt med lagom kraft som går att köra på ett smidigare sätt? En skrevraket med 200 kusar måste ju vara ett helvete att köra i innerstadstrafik, right?

lassnig skrev:
Men varför inte skaffa nåt med lagom kraft som går att köra på ett smidigare sätt? En skrevraket med 200 kusar måste ju vara ett helvete att köra i innerstadstrafik, right?

Fördelen med att ha många hästar är att man inte behöver använda alla jämt.. :hihi

ehhh.... går ju inte direkt ifrån nsr till turbo cbr direkt.... hade nsren när jag skapade kontot och ERnsT var ju redan upptaget så det var ju smidigt.

Angående det som tråden handlar om så får jag tacka för dom tips jag fått (även om det inte var så många seriösa svar) får se vad som händer om det blir cbr-turbo eller något annat skoj...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT