Rea på MC-larm

Är det bara mitt larm som börjat kuka sig? Det började efter ett regnoväder för någon vecka sen, att det börjar larma 0-5 minuter efter jag aktiverat larmet. Varenda gång! Trots att jag suttit och glott på hojen och ingenting har stört den. Larmboxen sitter skyddad från regn bakom en kåpa och är monterat åt rätt håll enl anvisningar...
Någon som vet om Biltema kan byta ut enbart larmlådan? Eller behöver dom ha in alla delar för ett garantiärende? Monterar ju rätt ogärna ner allting, när de enda som borde strula är lådan som tar 2min att byta...

Ingen annan med själv-larm problem? :)

Är det bara mitt larm som börjat kuka sig? Det började efter ett regnoväder för någon vecka sen, att det börjar larma 0-5 minuter efter jag aktiverat larmet. Varenda gång! Trots att jag suttit och glott på hojen och ingenting har stört den. Larmboxen sitter skyddad från regn bakom en kåpa och är monterat åt rätt håll enl anvisningar...
Någon som vet om Biltema kan byta ut enbart larmlådan? Eller behöver dom ha in alla delar för ett garantiärende? Monterar ju rätt ogärna ner allting, när de enda som borde strula är lådan som tar 2min att byta...

Ingen annan med själv-larm problem? :)

Nu när du skriver sådär så får man nog tänka sig för innan man köper ett biltema-larm :P

Hade du svarat samma sak om larmet kostade 5000 och var tillverkat av ett premium brand (och texten du citerade var desamma dvs)?

Då hade jag nog svarat

"5000krs larm från ett premium brand och funkar halvdant??? Då kan man lika gärna köpa ett biltema-larm för en 1/10 av priset för samma kvalle"

Ni som har installerat; Var kopplar man in hagelpatronen? Nä men går det att välja vad man vill installera eller blir det error då? Ex. om man inte tror att en startstpärr från Biltema är någon bra idé men larmsignal och signal till fjärren är fiffigt.

Kopplade bara +, - och jord. Sket alltså i blinkers och startspärr. För mig funkar det kanon :). I dag råkade en boll nudda hojen och larmet skrämde skiten ur ungarna :hihi.

Kopplade bara +, - och jord. Sket alltså i blinkers och startspärr. För mig funkar det kanon :). I dag råkade en boll nudda hojen och larmet skrämde skiten ur ungarna :hihi.

Är det envägslarmet då eller? Är det så smidigt drar jag och köper ett imorrn till lillhondan.

Tvåvägs. För 399 spänn kommer jag inte att bryta ihop om det inte håller så länge :fakta.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman