Rea på MC-larm

Andreas318

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2013
Ort
Österåker
Hoj
660SMC -04 , VN800 bobber
Är det bara mitt larm som börjat kuka sig? Det började efter ett regnoväder för någon vecka sen, att det börjar larma 0-5 minuter efter jag aktiverat larmet. Varenda gång! Trots att jag suttit och glott på hojen och ingenting har stört den. Larmboxen sitter skyddad från regn bakom en kåpa och är monterat åt rätt håll enl anvisningar...
Någon som vet om Biltema kan byta ut enbart larmlådan? Eller behöver dom ha in alla delar för ett garantiärende? Monterar ju rätt ogärna ner allting, när de enda som borde strula är lådan som tar 2min att byta...

Ingen annan med själv-larm problem? :)
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Är det bara mitt larm som börjat kuka sig? Det började efter ett regnoväder för någon vecka sen, att det börjar larma 0-5 minuter efter jag aktiverat larmet. Varenda gång! Trots att jag suttit och glott på hojen och ingenting har stört den. Larmboxen sitter skyddad från regn bakom en kåpa och är monterat åt rätt håll enl anvisningar...
Någon som vet om Biltema kan byta ut enbart larmlådan? Eller behöver dom ha in alla delar för ett garantiärende? Monterar ju rätt ogärna ner allting, när de enda som borde strula är lådan som tar 2min att byta...

Ingen annan med själv-larm problem? :)

Nu när du skriver sådär så får man nog tänka sig för innan man köper ett biltema-larm :p
 

Nacuden

Medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 -2009
Hade du svarat samma sak om larmet kostade 5000 och var tillverkat av ett premium brand (och texten du citerade var desamma dvs)?

Då hade jag nog svarat

"5000krs larm från ett premium brand och funkar halvdant??? Då kan man lika gärna köpa ett biltema-larm för en 1/10 av priset för samma kvalle"
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ni som har installerat; Var kopplar man in hagelpatronen? Nä men går det att välja vad man vill installera eller blir det error då? Ex. om man inte tror att en startstpärr från Biltema är någon bra idé men larmsignal och signal till fjärren är fiffigt.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Kopplade bara +, - och jord. Sket alltså i blinkers och startspärr. För mig funkar det kanon :). I dag råkade en boll nudda hojen och larmet skrämde skiten ur ungarna :hihi.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Kopplade bara +, - och jord. Sket alltså i blinkers och startspärr. För mig funkar det kanon :). I dag råkade en boll nudda hojen och larmet skrämde skiten ur ungarna :hihi.

Är det envägslarmet då eller? Är det så smidigt drar jag och köper ett imorrn till lillhondan.
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Tvåvägs. För 399 spänn kommer jag inte att bryta ihop om det inte håller så länge :fakta.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top