re:r1 motor 180bhk

pittbull

***MEAN MACHINE***
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
full preppad gsx-r 1000-k6a
re:r1 motor 180bhk

hejsan, är det någon som vet något om peters (flr racing) motor som sitter i hans sidovagns racer? är den potent? den ska ge ca:180bhk... finns funderingar på att montera i den i en r1a. lite info om vad som sitter i den. portad topp, kent kammar, pfte behandlade wiseko kolvar, virgin ventiler, nova racing tätstegad låda, blueprintad, komp 13,4. frågan då nån som sett den maskinen kört? svårt att kunna tänka mej skillnaden mot för hur min origianal motor går om man jämför.tackar för alla inlägg på förhand. :confused:

180 hästar på vevaxeln ger kanske 150 till 155 hästar på bakhjulet, dvs det är en inte speciellt hårt trimmad motor. Bör funka bra i en gathoj. Är det 998 kubik och 180 hästar på bakhjulet är motorn inte lämpad för gatbruk - inte heller så troligt (dvs den bakhjulseffekten) med bara 13.4:1 i komp.

180 bakhjulshästar ska du kunna ha ur en R1-motor utan alltför våldsam trimning. Den lär har ett schysst register också men att köra på gata med den ställer jag mig lite tveksam till. Du får räkna med att renovera den efter inte alltför många mil.

andersbrink skrev:
180 hästar på vevaxeln ger kanske 150 till 155 hästar på bakhjulet, dvs det är en inte speciellt hårt trimmad motor. Bör funka bra i en gathoj. Är det 998 kubik och 180 hästar på bakhjulet är motorn inte lämpad för gatbruk - inte heller så troligt (dvs den bakhjulseffekten) med bara 13.4:1 i komp.

jo det är den effekten, på slangen, tills igår kväll satt den i flr racings sidovagn, såg själv broms papperna. var och lämnade min hoj där för isättning samt in mappning. :)

andersbrink skrev:

Effektuppgiften stämmer vad jag vet.
Peter är grym på att bygga motorer.
Dessvärre är det väll som nämnt lite halvjobbigt att köra omkring med den motorn på gata.

M:et skrev:
Effektuppgiften stämmer vad jag vet.
Peter är grym på att bygga motorer.
Dessvärre är det väll som nämnt lite halvjobbigt att köra omkring med den motorn på gata.
jasså, han sa att det inte skulle vara nåt problem...vad är det som inte är bra med det då, alltså som gat motor. frågar bara för att jag inte har en aning själv. :confused:

pittbull skrev:
jasså, han sa att det inte skulle vara nåt problem...vad är det som inte är bra med det då, alltså som gat motor. frågar bara för att jag inte har en aning själv. :confused:

Jag sitter inte på någon förstahandsinformation själv.
Säger han att det inte är något problem så är det säker så.
Men med tanke på skillnaden mellan orginaleffekt och vad denna ger så borde det bli en hel del mer materialpåfrestning.

Materialet ska nog klara det...
Folk åker ju runt på turbohojar med 3-400 häst enligt deras uppgift!

Är du säker på att det är bakhjuls hästar?
Har själv köpt en blackbirds motor med 180 "bakhjuls" hästar av en sidovagns åkare.
Dessa var något tilltagna och en del hade nog sprungit bort!

Men stämmer uppgifterna så blir det nog att åka med! :tummenupp

Ska själv upp i dom siffrorna i vår med min Fireblade! :banana

En liten rättelse bara det är inte jag som byggt motorn.Det är Erik på Pro service som är GURU på motorer.Jag har bara bestyckat.Och ja den har en grym effekt.Lägger ut broms papper från bänken i veckan.
/2

Citat:Har själv köpt en blackbirds motor med 180 "bakhjuls" hästar av en sidovagns åkare.
Vem har du köpt motorn av?
/2

2meter skrev:
Citat:Har själv köpt en blackbirds motor med 180 "bakhjuls" hästar av en sidovagns åkare.
/2

Har du fått fart på radicalkarriären eller

Kamikaze kid skrev:
Materialet ska nog klara det...
Folk åker ju runt på turbohojar med 3-400 häst enligt deras uppgift!

Är du säker på att det är bakhjuls hästar?
Har själv köpt en blackbirds motor med 180 "bakhjuls" hästar av en sidovagns åkare.
Dessa var något tilltagna och en del hade nog sprungit bort!

Men stämmer uppgifterna så blir det nog att åka med! :tummenupp

Ska själv upp i dom siffrorna i vår med min Fireblade! :banana
ja det ska vara bakhjuls hk, jag litar fullt ut på peter, man blir inte bäst på det han gör, för ingenting... :yoparty

2meter skrev:
/2

Järnhandlar Jörgen!

Men var klar över att det var felaktig info redan från början!
Var mer intresserad av runtomkring grejjorna!
Som Hestec sprutet och alla delar!

Men snart så är jag där i allafall... :hihi

Billy G sa att det e svårt att mäta bakhjulshästar på en sidvagn för den jäveln bara spinner på bänken :yoparty

2meter skrev:
/2

tjenare peter, lite folk börjar vara proffs på saker som de inte ens sett, kan kännas lite irriterande med alla dessa motor proffs som finns här ute. hoppas det går smärt fritt för dej med motorbytet... jag bara längtar :tummenupp

Kamikaze kid skrev:
Är det så så kommer det gå undan!
Köp och montera! :D
peter skulle visst börja i morgon med monteringen tror jag, så jag bara väntar på dagen d.... :rofl

pittbull skrev:
peter skulle visst börja i morgon med monteringen tror jag, så jag bara väntar på dagen d.... :rofl

Det är alltid skoj att komma med en äldre hoj och veva ifrån dom nya Gixxrarna och annat effektstinnt!

Har vrid i min motor så det tar sig ifrån det mesta!
Tokroligt! :banana

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back