re:r1 motor 180bhk

2meter skrev:
Järnhanlar Jörgen hade bra sprutt i grejorna när han körde
/2

Tror jag säkert...
Och en trevlig prick var det med!

Han velade lite om att köpa en ny motor och köra ...
Men tydligen så ligger det på is.
Har tipsat honom om flera GSX 1000 motorer men han mumlar nått om sin båt!
Skulle även hänga med och burka lite då hans tidigare burkslav numer åkte med ett finskt team vad jag förstog!
Hade ju varit hur kul som helst! :)

Ja han har fullt upp med sina båtar nu.Pratade med honom för 2 veckor sedan då var det fortfarande bara båtar.
/2

2meter skrev:
Ja han har fullt upp med sina båtar nu.Pratade med honom för 2 veckor sedan då var det fortfarande bara båtar.
/2

Jag brukar stanna till och kika på hans bygge när jag är ute och testar hojen!
Det är ingen dålig pjäs han har kastat in på tomten! :lol

Vi får väl hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och inhandlar en snurra och kommer igång igen!

Kamikaze kid skrev:
Det är alltid skoj att komma med en äldre hoj och veva ifrån dom nya Gixxrarna och annat effektstinnt!
Det var inte du som stod på Kinnekulle i somras på en av SH:s bandagar och mekade?

sandstream skrev:
Det var inte du som stod på Kinnekulle i somras på en av SH:s bandagar och mekade?

Japp...

Och blårökte mest av alla!
Men den gick ok när den väl hoppade igång på alla 4a!

Men nu så är dom problemen åtgärdade ...(hoppas jag)

Kamikaze kid skrev:
Japp...

Och blårökte mest av alla!
Men den gick ok när den väl hoppade igång på alla 4a!

Men nu så är dom problemen åtgärdade ...(hoppas jag)
:tummenupp

Kamikaze kid skrev:
Det är alltid skoj att komma med en äldre hoj och veva ifrån dom nya Gixxrarna och annat effektstinnt!

Har vrid i min motor så det tar sig ifrån det mesta!
Tokroligt! :banana
ja det ska bli ett sant nöje att få köra ifrån alla nya zx-10or,gixxer 1000, r1or och annat nytt. he he he :rofl

pittbull skrev:
ja det ska bli ett sant nöje att få köra ifrån alla nya zx-10or,gixxer 1000, r1or och annat nytt. he he he :rofl

Håller på som bäst att montera ihop min motor.
Bottendelen är sig lik med borr på 1195 cc men i år med nya ringar utan att pilla sönder dom med felaktiga verktyg! :näsblod
Toppen ska få sig en översyn med hårdare fjädrar och ett set vassare kammar.
Portat är det sedan tidigare.

Hoppas på att komma upp i dom siffrorrna du har i den R1 motorn men med lite mer vrid! :tummenupp

Du ska väl rasta den ordentligt på bana sen???

Är det mig du menar? Okej, jag ska inte ge några fler råd än att du ska vara uppmärksam på ventiljusteringen när motorn har gått ca 300 mil, då t.ex. en sätesbredd på 0.6 mm har gnagt sig genom ventiltallriken. En gathoj ska ha en gatbyggd motor om man inte har inplanerat att renovera motorn efter var 300 mil. Kör du med fräscha icke-kapade styrningar och en sätesbredd av 1.00 mm lär 170 hästars motorn (du loosar kanske 8 - 10 hästar på det) klara minst 1500 mil innan du behöver bekymra dig.

<edit>Ska tilläggas, jag renoverade en gsxr-topp från en gammal sidvagnsmotor för några veckor sedan, den såg för hemskt ut (en ventil hade gått rakt genom sätet och tätade inte alls) . Innan du köper motorn, gör en komp-test och en leak-down test på den först. </edit>

pittbull skrev:
tjenare peter, lite folk börjar vara proffs på saker som de inte ens sett, kan kännas lite irriterande med alla dessa motor proffs som finns här ute. hoppas det går smärt fritt för dej med motorbytet... jag bara längtar :tummenupp

Last edited:
Pittbull:

Jag har haft nöjet å stått å blippat på 2meters trehjuling med den motorn...säger bara JISSES !!!
Motor med mycket komp smäller ju extra fiiiiiiint vid blippande *drägglar*

Se till att fixa helsystem å fuggar så alla pållar får löpa fritt. Du lär behöva en ny svanskota åsså för när den motorn får ryta så lär det trycka på där bak !!
Dubbla ryggskydd första testvändan e nog ett hett tips !

Den motorn bromsade väl ca 170Hk/120nM på det spinnande sidvagnsbakhjulet......lär ju stånka på lite bättre än orginal 135 kusar.
Sidvagnshjulet stjäl säkert en del effekt också...jag gissar runt 175 Kusar på din bakslang med fuggar å helsystem.

Med dina fuggar å orginalsystem(slip-on) gissar jag.....157Hk (Detta vart nu en gissningstävling)
Så fyll på med era gissningar.....2 meter får lägga ut resultatet sen !!!

Triggerhappy skrev:
Pittbull:

Jag har haft nöjet å stått å blippat på 2meters trehjuling med den motorn...säger bara JISSES !!!
Motor med mycket komp smäller ju extra fiiiiiiint vid blippande *drägglar*

Så fyll på med era gissningar.....2 meter får lägga ut resultatet sen !!!

Aha det saknas lite vitala delar...
Vad satt det för förgasare på vid tillfället då den gick så bra?

Såg förövrigt att du ska skilja dig från din röda R1a....
Träffat en ny?

40mm flatslide å Yoshi helsystem (Ombyggt för sidvagnen).
Motorn lär ju funka med Pittbulls grejer men alla pållar lär ju inte hitta ut förens andningen e helt fixad...så det lär finnas utrymme för förbättring.

Med den motorn lär ju inte mer än halvgas vara aktuellt förens man e uppe i över 200...så den lär ju gå snällt som f-n på gatan !!! Tror det e en viss skillnad på att rejsa med den då den får varva som en besatt hela tiden.
På en gathoj e ju effektanvändningen minst sagt momentan.

Nåja...fler gissningar !!!

Jo, ettan e tillsalu...skall du köpa ?? bara att tanka å köra !! kul va :D

Triggerhappy skrev:
40mm flatslide å Yoshi helsystem (Ombyggt för sidvagnen).
Motorn lär ju funka med Pittbulls grejer men alla pållar lär ju inte hitta ut förens andningen e helt fixad...så det lär finnas utrymme för förbättring.

Jo, ettan e tillsalu...skall du köpa ?? bara att tanka å köra !! kul va :D

Ok...

Funka lär det ju göra mne ska det gå ordentligt så är det ju ett set fuggar och ett rör som gäller...
Så handla på nu Pitbull och visa vart skåpet ska stå! :tummenupp

Bara tanka å köra? :va
Det är bara för fegisar...
Trimma å skruva det är grejjor det! :banana

Men det är ju lite stil på den R1an så mjaaa...
Nä vill ju inte ha en dussinhoj ..

Ses vi på gotland med nått nytt åk då?

Edit: Kommer ihåg att vi satt vid grillningen på Gotland förra året och yrade om hojdelar och folk...
Då har jag för mig att vi kom fram till att jag köpt en växellåda till en CBR 900 av en kille du kände som åkte sidovagn!
Är det vår R1 motor ägare 2METER???

Last edited:
Kamikaze kid skrev:
Ok...

Funka lär det ju göra mne ska det gå ordentligt så är det ju ett set fuggar och ett rör som gäller...
Så handla på nu Pitbull och visa vart skåpet ska stå! :tummenupp

Bara tanka å köra? :va
Det är bara för fegisar...
Trimma å skruva det är grejjor det! :banana

Men det är ju lite stil på den R1an så mjaaa...
Nä vill ju inte ha en dussinhoj ..

Ses vi på gotland med nått nytt åk då?

Edit: Kommer ihåg att vi satt vid grillningen på Gotland förra året och yrade om hojdelar och folk...
Då har jag för mig att vi kom fram till att jag köpt en växellåda till en CBR 900 av en kille du kände som åkte sidovagn!
Är det vår R1 motor ägare 2METER???
tjenixem, fuggarna e redan lösta köpte peters... bara ett system som saknas nu, sen så jävlar vad det ska smälla runt på gävles gator. som sagt var, SKA BLI SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄVLA SKOJ ATT RASTA DE NYA -05 ORNA ORDENTLIGT. HE HE... :tummenupp :banana :fyllisar

pittbull skrev:
tjenixem, fuggarna e redan lösta köpte peters... bara ett system som saknas nu, sen så jävlar vad det ska smälla runt på gävles gator. som sagt var, SKA BLI SÅÅÅÅÅ JÄÄÄÄVLA SKOJ ATT RASTA DE NYA -05 ORNA ORDENTLIGT. HE HE... :tummenupp :banana :fyllisar

Är du effektkåt är det ju bara att sätta en snigel på röret. :)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back