re: Kawa zx6r 2006 - ta ut batteriet?

Kanske lite bra o tömma o fylla faktiskt, det är inte alls dyrt med kylarvätska

Men under tanken höger sida. har ju redan lekt lite med tanken så jag vet iaf hur den fungerar i borttagning nu.
Antar det finns någon tömnings skruv någonstans, kanske finns bra info i den där manualen som länkades


Föresten, någon som vet/tror sig veta rimligt pris för ett sådan där lock som vi ska ha på kylarvätske behållaren? de som saknas
 
Kanske lite bra o tömma o fylla faktiskt, det är inte alls dyrt med kylarvätska

Men under tanken höger sida. har ju redan lekt lite med tanken så jag vet iaf hur den fungerar i borttagning nu.
Antar det finns någon tömnings skruv någonstans, kanske finns bra info i den där manualen som länkades


Föresten, någon som vet/tror sig veta rimligt pris för ett sådan där lock som vi ska ha på kylarvätske behållaren? de som saknas

Du behöver alltså INTE lossa tanken, menade bara svårhetsgraden, att klarar du det klarar du detta, är bara en liten plastkåpa till höger om tanken du måste lossa.
 
Du behöver alltså INTE lossa tanken, menade bara svårhetsgraden, att klarar du det klarar du detta, är bara en liten plastkåpa till höger om tanken du måste lossa.

jodå jag har klyvt moppe motorer o plockat ihop dom, bara mina nuvarande verktyg räcker för jobbet så ska jag nog klara det ^^ ville mest bara ha en fingervisning om vart de borde vara. Just på kylare så får jag erkänna att jag har mindre erfarenhet så att säga. Men de löser sig nog

Bör jag dra igenom systemet med vanligt vatten en gång innan jag drar i ny kylarvätska eller går de bra o blanda med dom små resterna som finns efter den gamla?
 
jodå jag har klyvt moppe motorer o plockat ihop dom, bara mina nuvarande verktyg räcker för jobbet så ska jag nog klara det ^^ ville mest bara ha en fingervisning om vart de borde vara. Just på kylare så får jag erkänna att jag har mindre erfarenhet så att säga. Men de löser sig nog

Bör jag dra igenom systemet med vanligt vatten en gång innan jag drar i ny kylarvätska eller går de bra o blanda med dom små resterna som finns efter den gamla?

Om du ändå byter kan du lika gärna skölja igenom systemet så du får ur gammal rost och sånt sunk.
 
Om du ändå byter kan du lika gärna skölja igenom systemet så du får ur gammal rost och sånt sunk.

yääs.
ska se när ja kan göra detta, det e lite kyligare idag

Bara måste dela med mig av gårdagens lösning ;)
Skärmavbild 2016-03-09 kl. 15.49.58.jpg
Kompisen hittade inte sin batteriladdare så jag löste problemet :hihi inte de mest miljö vänligaste men 20 minuters tomgång på suzukin räckte för o ladda upp de till startbart skick för honom, sedan fick hans hoj stå i 20 minuter på tomgång medans jag skruvade ihop allt på den, stängde av och den startade hur lätt som helst efteråt :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top