re: Kawa zx6r 2006 - ta ut batteriet?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kanske lite bra o tömma o fylla faktiskt, det är inte alls dyrt med kylarvätska

Men under tanken höger sida. har ju redan lekt lite med tanken så jag vet iaf hur den fungerar i borttagning nu.
Antar det finns någon tömnings skruv någonstans, kanske finns bra info i den där manualen som länkades


Föresten, någon som vet/tror sig veta rimligt pris för ett sådan där lock som vi ska ha på kylarvätske behållaren? de som saknas
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Kanske lite bra o tömma o fylla faktiskt, det är inte alls dyrt med kylarvätska

Men under tanken höger sida. har ju redan lekt lite med tanken så jag vet iaf hur den fungerar i borttagning nu.
Antar det finns någon tömnings skruv någonstans, kanske finns bra info i den där manualen som länkades


Föresten, någon som vet/tror sig veta rimligt pris för ett sådan där lock som vi ska ha på kylarvätske behållaren? de som saknas

Du behöver alltså INTE lossa tanken, menade bara svårhetsgraden, att klarar du det klarar du detta, är bara en liten plastkåpa till höger om tanken du måste lossa.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Du behöver alltså INTE lossa tanken, menade bara svårhetsgraden, att klarar du det klarar du detta, är bara en liten plastkåpa till höger om tanken du måste lossa.

jodå jag har klyvt moppe motorer o plockat ihop dom, bara mina nuvarande verktyg räcker för jobbet så ska jag nog klara det ^^ ville mest bara ha en fingervisning om vart de borde vara. Just på kylare så får jag erkänna att jag har mindre erfarenhet så att säga. Men de löser sig nog

Bör jag dra igenom systemet med vanligt vatten en gång innan jag drar i ny kylarvätska eller går de bra o blanda med dom små resterna som finns efter den gamla?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
jodå jag har klyvt moppe motorer o plockat ihop dom, bara mina nuvarande verktyg räcker för jobbet så ska jag nog klara det ^^ ville mest bara ha en fingervisning om vart de borde vara. Just på kylare så får jag erkänna att jag har mindre erfarenhet så att säga. Men de löser sig nog

Bör jag dra igenom systemet med vanligt vatten en gång innan jag drar i ny kylarvätska eller går de bra o blanda med dom små resterna som finns efter den gamla?

Om du ändå byter kan du lika gärna skölja igenom systemet så du får ur gammal rost och sånt sunk.
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Om du ändå byter kan du lika gärna skölja igenom systemet så du får ur gammal rost och sånt sunk.

yääs.
ska se när ja kan göra detta, det e lite kyligare idag

Bara måste dela med mig av gårdagens lösning ;)
Skärmavbild 2016-03-09 kl. 15.49.58.jpg
Kompisen hittade inte sin batteriladdare så jag löste problemet :hihi inte de mest miljö vänligaste men 20 minuters tomgång på suzukin räckte för o ladda upp de till startbart skick för honom, sedan fick hans hoj stå i 20 minuter på tomgång medans jag skruvade ihop allt på den, stängde av och den startade hur lätt som helst efteråt :banana
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top