RD350 - Extreme makeover

Fan vad bra bygget blir! Linjerna blir klockrena! (gissar att baken ska höjas lite mot vad bilden visar) Väntar med spänning på resultatet!

Imponerade bygge!
Vad beräknar du att allt gått på när den är klar? 10 000:-?

Har själv stora planer för min CB 400N.

Belfrage skrev:
Imponerade bygge!
Vad beräknar du att allt gått på när den är klar? 10 000:-?

Har själv stora planer för min CB 400N.

Så här långt har det gått åt följande:

Hoj 12000kr

Gaffel 3500kr
Hjul 0kr (fick dom över när rejshojen såldes)
Extra sving att svetsa i 600kr
Framskärm 450kr
Styre 250kr
Bromsok+pump fram 1000kr
Kåpa 500kr
Bakkuts 350kr
Sadel 500kr
Stålomspunna slangar 700kr
Material till bromsskivor, distanser mm typ 300kr, jobb gratis :)
Blinkers 35kr*4
Lysdioder till baklyse 200kr
Projektorstrålkastare 1000kr
Handtagsgummi 100kr
Ändpluppar till styre 150kr
Ventilhattar 60kr
Styrlager 500kr
Fotpinnar 0kr (blev över från ett annat projekt)

Tror jag fick med det mesta..

snart klar eller ? sommaren väntar inte på att du ska bli klar... rappa på lite :7peta :lol

fet som fan kommer den att bli iaf, vad skall göras med motor & avgas då ?

wonderwizard skrev:
snart klar eller ? sommaren väntar inte på att du ska bli klar... rappa på lite :7peta :lol

fet som fan kommer den att bli iaf, vad skall göras med motor & avgas då ?

Jag vet att sommaren inte väntar :huvet :huvet men när man inte har något kök i huset så får man prioritera :( :(

Motorn är precis nyrenoverad så det som återstår blir att fila lite och fixa till andningen lite bättre, men det här tempot blir det nog i vinter :(

Sen kommer det nog bli till att slanta upp för ett par jolly moto-pipor :D GP-style..

Bifogat

• yamahaRD350GP.jpg
    yamahaRD350GP.jpg
    16.9 KB · Visningar: 864
Hoppas du behåller det röd/vita temat med svarta stripes som avgränsare. Blir ju lätt hur snyggt som helst med en fortsättning på färgerna (rött i mitten med svart avgränsare o vitt utåt)från tanken, bakåt på kutsen. Likaså på kåpan o framskärmen. Det blir litegrann åttitals rejsernostalgi. Lär inte finnas nån annan som har den färgsättningen o hojjen kommer att stå ut från mängden. :bow :drool
Snyggt bygge "so far". :tummenupp

Hur går det då???
Lägesen du postade bilder, och jag väntar med spänning på fler!
Detta bygga kan absolut bli det bästa iaf jag någonsin sett vad gäller modifiering av 2t racer! Den kommer ju bli Übergrym att köra med! Du kommer att rasta ALLA om motorn bara håller! :tomten
Lycka till iaf!

Provkört..

Nu har jag skruvat ihop den tillräcklig för att provköra lite och kollat att allt lirade som det skulle..

Måste sett ut som ett moppefucko när man tog en sväng på vägen med den så här :D

Måste ställa framgaffeln mycket mjukare för som det var nu så studsade det en del..

Bifogat

• RD prov.jpg
    RD prov.jpg
    131.8 KB · Visningar: 963
Nu har bygge tagit fart igen... lite fulmek med lampor som saknar infästningar.
Lite pinnbult, fjädrar, epoxi och aluplåt fixar biffen :tummenupp

Bifogat

• lyskåpa 1.jpg
    lyskåpa 1.jpg
    79 KB · Visningar: 260
  • lyskåpa 2.jpg
    lyskåpa 2.jpg
    89.1 KB · Visningar: 246
  • lyskåpa 3.jpg
    lyskåpa 3.jpg
    80.5 KB · Visningar: 244
Last edited:
euromange skrev:
Nu har jag skruvat ihop den tillräcklig för att provköra lite och kollat att allt lirade som det skulle..

Måste sett ut som ett moppefucko när man tog en sväng på vägen med den så här :D

Måste ställa framgaffeln mycket mjukare för som det var nu så studsade det en del..

Haha, moppefucko med massor med cc :hihi :rofl

Diggar ditt bygge hårt :banana

Enda som jag icke gillar är lyskåpan, annars kallas bygge, skulle vilja se snabbare framgång men de finns ju andra viktigare saker att göra.

Fan det är skoj att se folk som tar sig tid till något kreativt.. ser riktigt schysst ut.. scrolla igenom tråden skitlångsamt för jag ville inte missa nåt :D

Keep going!

Ett litet avslöjande....

alla plastdelar kommer att bakas in i kolfiber istället för att lackas :D

euromange skrev:
Ett litet avslöjande....

alla plastdelar kommer att bakas in i kolfiber istället för att lackas :D

ramen då :7peta viken färg..? :)

Fan vad häftigt :tummenupp Är det något klipp i dom gamla hojarna?, blev riktigt sugen på att göra något sånt själv.

ozeo skrev:
ramen då :7peta viken färg..? :)

Den kommer att förbli röd, men det är ju veckans smak... man kanske helt plötsligt är sugen på att plocka borta allt och lacka ramen... vi får se..

Röda rimstripes ligger i sin rulle och väntar iallafall :D

FUBAR skrev:
Fan vad häftigt :tummenupp Är det något klipp i dom gamla hojarna?, blev riktigt sugen på att göra något sånt själv.

Klipp vet jag inte.. men tvåtakt är alltid tvåtakt!

don_tomazo skrev:
Står en höjning av röven med på listan? Då blir den ännu hetare. Riktigt hett annars!

Den kommer att var lite högre (men bara lite) än på bilderna.. jag har nu tagit bort i stort sett hela bakramen. Ska svetsa om den rätt rejält...

Neutral skrev:
Jag föreslår grafitgrå eller KTM beige som ramfärg. :yoparty

Den som lever får se..

Back