Rd125dx

Mutiaz

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
NSR125R
Hej!
Har ett problem med en gammal Yamaha 2-taktare 2cylindrig 125a. Innan renovering av motorn plus kolvbyte gick den kanon men efter renoveringen vill den inte varva ut. Den går bara till 9000 och där börjar den hacka (4-takta). Vad kan vara fel?

Jag skulle vilja säga att det är så enkelt som att förknasarna inte är rätt inställda. På den tiden jag körde moppe, så var min så när jag renoverade den. Då ställde jag bara in förgasaren ordentligt (bränsle/luft-blandningen) och sen gick den som en klocka. Finns trådar om hur man gör detta, sök på!

På den modellen är det viktigt att batteriet är 100, jag hade en sån o felsökte mycket pga misständningar och så var det bara batteriet...

Mutiaz skrev:
Bränsle/Luft är väl inte för fullgas?

Batteriet är nytt och fullladdat.

Hur tror du egentligen en förgasare fungerar?
Även på fullgas så pytsar du in luft och bränsle i motorn. Det är inte så att det går över till någon annan form av förbränningsmetod. Vet inte riktigt vad du hade tänkt dig. En liten kines som skyfflar in kol kanske? :P :D

NO_FEAR skrev:
Hur tror du egentligen en förgasare fungerar?
Även på fullgas så pytsar du in luft och bränsle i motorn. Det är inte så att det går över till någon annan form av förbränningsmetod. Vet inte riktigt vad du hade tänkt dig. En liten kines som skyfflar in kol kanske? :P :D

Öhh. Jag har för mig att jag läst någonstans att det kvittar vid maxgas.. Men det kanske är fel.

Helt rätt! Om det är så att du syftar på blandningsskruven. Den ställer bara tomgångsblandningen. :tummenupp

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back