NisseHt
Yamaha samlare
detta blev resultatet iaf
En video säger så klart inte allt men låter helt ok i mina öron
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
detta blev resultatet iaf
btw. gasvajrarna är synkade via tittögat i förgasaren & markeringen i trottlarna (båda är i center vid fullgas)
edit. det som rasslar på videon ovan e kicken.. måste shimsa den så den blir stilla
eller har ngn något bra tips ?
Jag köpte en ny på yambits istället... Har tre original i reserv att plocka ifrån med.
Men tyckte att det kunde vara trevligt med en ny.
Har du hittat ett underhållsfritt batteri som passar i hållaren wonderwizard?
SHit! Den här tråden gör mig sugen på att skaffa en gammal RD igen. Förutom den förbannande wobblandet som jag aldrig lyckades bli av med trots koniska styrlager och nya svinglager, hjullager etc, så var det en hoj som verkligen gav en härlig körglädje utan att man var tvungen att köra speciellt fort.
Ljudet, karaktären och smidigheten är en fin kombo!
Min kick skramlade under alla år jag hade den.
SHit! Den här tråden gör mig sugen på att skaffa en gammal RD igen. Förutom den förbannande wobblandet som jag aldrig lyckades bli av med trots koniska styrlager och nya svinglager, hjullager etc, så var det en hoj som verkligen gav en härlig körglädje utan att man var tvungen att köra speciellt fort.
Ljudet, karaktären och smidigheten är en fin kombo!
Min kick skramlade under alla år jag hade den.[/QUOT
Konstigt med allt wobbelprat med RD350 åk snart i 7 år men aldrig upplevt att den wobblar
(Kicken kan man shimsa med tunn rostfri plåt typ 0.05 mm gammalt bladmått duger)
Kicken ska låsa sig med hjälp av en fjäder och en kula, som kommer i ett läge, en fördjupning i kicken. Byt fjäder så den trycker kulan hårdare mot kicken. Även kulan kan vara skadad. Eventuellt är det metall bortskaft på någon av delarna, då glappar det mera.btw. gasvajrarna är synkade via tittögat i förgasaren & markeringen i trottlarna (båda är i center vid fullgas)
edit. det som rasslar på videon ovan e kicken.. måste shimsa den så den blir stilla
eller har ngn något bra tips ?
(Kicken kan man shimsa med tunn rostfri plåt typ 0.05 mm gammalt bladmått duger)
Kicken ska låsa sig med hjälp av en fjäder och en kula, som kommer i ett läge, en fördjupning i kicken. Byt fjäder så den trycker kulan hårdare mot kicken. Även kulan kan vara skadad. Eventuellt är det metall bortskaft på någon av delarna, då glappar det mera.
Konstigt med allt wobbelprat med RD350 åk snart i 7 år men aldrig upplevt att den wobblar:confused
Har aldrig ägt en 350, men har ändå kört dem en del. Något vobblande har jag inte heller råkat ur för, men visst är den lite livlig i chassit, framförallt blir den svajig i högfartskurvor.
En bra stötdämpare där bak tror jag avhjälper mycket av det jag uppfattat som den svaga punkten. Det gjorde åtminstone underverk på storebror 500, som beter sig på ett liknande sätt, plus att den senare mer än gärna mosar tummarna mellan tank och styre på en vårdslös förare, men det är en annan historia..
Nästa steg är framgaffeln..
..eller så tar man den för vad den är och bara kör. Har aldrig upplevt 350n som läskig, tvärt om. Svajig men förutsägbar. Åtminstone med en dämpare som gått några mil..
jo, har redan börjat kolla på en digital eftermarknadsbox.. från 1200:- - 2400:- beroende på märke/funktion
http://www.ebay.com/itm/331084569879?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
och
http://www.ebay.com/itm/150790178669?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
Är det ingen som köpt dessa boxar & kan berätta om kvaliteten ?
lite sugen på den billiga...
vill byta, då jag inte vågar lite på att min moddning håller så länge.. vill inte putta hojen hem.
Köpte en box från ZEELTRONIC som funger bra CDI-RZ4 single channel magneto CDI with pre-programmed timing control, for Yamaha RZ350 Betalade totalt 154,00 euro med frakt http://www.zeeltronic.com/page/products.php
varför just den och inte
PDCI-11V - advanced single channel programmable DC-CDI & power valve controller
eller
PCDI-10V and PCDI-10VT - advanced single channel programmable magneto CDI & power valve controller
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |