Rc8???

nathe01

Medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
tjena.
Har förbannat tråkigt och spanar lite på RC8.

Är det något att fylla garaget med måntro?
har blivit twin frälst sen jag köpte duccen :)

någon som har erfarenhet av dom? Jag är nyfiken på just RC8 modell äldre = billigare.

Det är ju helt klart en nackvridare! Inte en dussinhoj direkt :) Jag gillar utseendet mkt, men det är tyvärr det ända jag kan bidra med eftersom jag inte kört den.

ett hett tips är ju att leta rätt på rc8 tråden i modellspecifika diskussioner

hmm, måste va helt labil, hittar nada när jag söker i forumet efter den

edit: stryk det jag hitta

Last edited:
Vadå, är det slut R1:orna? :hihi

Hur är det med växellådorna på de? Jag har stått på Sviestad kollat och fan vad det skramlade i växellådan när kille växlade ner varv efter varv.

Det var KTMs första sporthoj och dom första 09? och 10 hade en del barnsjukdommar, men till nästa rc8r med högre effektuttag som kom 2011 ska dom ha gått igenom alla barnsjukdommar på, minns inte exakt vad som var men mindes att i Bikes långtest fick dom byta kolv och cylinder, och ett väldigt vanligt fel på dom var att regplåtshållaren vibrerade loss.

Trevliga hojar dock ska man köpa RC8R för den är mycket bättre på allt.

Kan dela med mig av min efterforskning när jag funderade på dessa.

Deras växelförare ska vara byt på garanti på de drabbade. Sen vissa har fått matrialfel på deras kolvar som resulterar i riktigt tråkig motorrenovering eller motorbyte. Fast det ska vara huvudsakligen första årsmodelen. sen har några efter det också blivit drabbade. Personligen tror jag det hela är relaterat till hur pass bra hojen har blivit inkörd

Har gått i samma tankar och provkört. Undvik allt före 11. Mycket barnsjukdomar men i princip allt rättades till då. Extremt smidigt chassi och riktigt bra fjädring, bra klipp i motorn och väldigt linjär momentkurva. Bra utrymme för mig på 187cm med goda justeringsmöjligheter. Utseendet har alla en åsikt om, jag hatade den första gången men den har växt i mina ögon varje gång jag tittat på den. Bra försäkring via KTM och smarta lösningar gör den nog till ett bra köp.

Jag läste en del om det där med växelförarna och lådorna men fick den uppfattningen att det berodde på inställningen?
Det där med motorerna låter mer oroväckande dock.

Varför jag kollade på dom första modellerna var just att man kom undan med iaf en liten del av plånboken i behåll.
-11orna ligger ju på en bra bit över 100lax medans dom tidigare går att hitta för 60-70.
Sen e den fräck som fan :yoparty

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...