Rasslande kedja vid gassläpp?

Lyfter denna tråd lite, fick du ordning på det? Har samma på min hoj som gått 140mil slår I drivpaketet vid gassläpp samt vid gaspådrag nära man växlar från motorbroms till gaspådrag å tvärt om. Mest i lägre hastigheter och lägre varvtal.

Lyfter denna tråd lite, fick du ordning på det? Har samma på min hoj som gått 140mil slår I drivpaketet vid gassläpp samt vid gaspådrag nära man växlar från motorbroms till gaspådrag å tvärt om. Mest i lägre hastigheter och lägre varvtal.

Kedjor rör sig och låter. Ju mer slitna de blir desto mer låter och fladdrar det. I lägre hastigheter hör man det bättre, för att det inte är massa vindbrus som dränker det.

Hade tidigare ett jäkla smattrande från min kedja varje gång jag motorbromsade. När jag kollade kedjeslacket var det så slappt att kedjan slog i svingen. Sen sträcker sig väl kedjan mer i början kan jag tänka mig så behövs säkert spännas oftare då.

- Ja det fick jag, men jag har för mig att det slutade i samband med 520-konvertering, då jag bytte både kedja, dreven OCH swingen. Så det är svårt att veta exakt vad det var i mitt fall.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back