Rasslande kedja vid gassläpp?

CRF_Niklas

Ny medlem
Gick med
18 May 2014
Ort
Uddevalla
Hoj
Triumph street triple r -16
Lyfter denna tråd lite, fick du ordning på det? Har samma på min hoj som gått 140mil slår I drivpaketet vid gassläpp samt vid gaspådrag nära man växlar från motorbroms till gaspådrag å tvärt om. Mest i lägre hastigheter och lägre varvtal.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lyfter denna tråd lite, fick du ordning på det? Har samma på min hoj som gått 140mil slår I drivpaketet vid gassläpp samt vid gaspådrag nära man växlar från motorbroms till gaspådrag å tvärt om. Mest i lägre hastigheter och lägre varvtal.

Kedjor rör sig och låter. Ju mer slitna de blir desto mer låter och fladdrar det. I lägre hastigheter hör man det bättre, för att det inte är massa vindbrus som dränker det.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Hade tidigare ett jäkla smattrande från min kedja varje gång jag motorbromsade. När jag kollade kedjeslacket var det så slappt att kedjan slog i svingen. Sen sträcker sig väl kedjan mer i början kan jag tänka mig så behövs säkert spännas oftare då.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Lyfter denna tråd lite, fick du ordning på det? Har samma på min hoj som gått 140mil slår I drivpaketet vid gassläpp samt vid gaspådrag nära man växlar från motorbroms till gaspådrag å tvärt om. Mest i lägre hastigheter och lägre varvtal.

- Ja det fick jag, men jag har för mig att det slutade i samband med 520-konvertering, då jag bytte både kedja, dreven OCH swingen. Så det är svårt att veta exakt vad det var i mitt fall.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top