Rasistisk reklamkampanj?

Rasistiskt?

• Antal röstningar
    0

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Tycker du följade kampanj ter sig en smula rasistisk?

Sony lanserar Playstation Portable i vitt utförande.
Sony_psp_white.jpg

Bifogat

• sonypspwhite.jpg
    sonypspwhite.jpg
    105.9 KB · Visningar: 77
Tja, de anspelar ju helt klart på skillnaderna mellan svarta och vita människor, och förstärkt med den situation personerna på bilden befinner sig i så finner jag den nog lite smått diskriminerande faktiskt. Men uppenbart rasistisk? Nej.

I sitt sammanhang nej.. vitt är det nya svarta.. Apple började och nu verkar alla haka på. Personligen föredrar jag dock svart, min monitor, dator, tangentbord, stereo, allt svart. Föredrar en svart hoj framför en vit. Är jag rasist?

RaSiStEr!!!!!111111 :mad: *kjetting*

Bifogat

• gb_nogger_black.gif
    gb_nogger_black.gif
    38.5 KB · Visningar: 51
Hur som haver har det blivit ett sjuhelsikes liv ang. den här kampanjen nere i holland där den körs. Sony har ställt sig frågande och bestritt anklagelserna men har nu gett med sig...

Helt i klass med Noggerhysterin, trams.
Det är i och för sig skönt att man kan konstatera att rasismen är utplånad nu, eftersom s.k. antirasister har tid att pyssla med att demonstrera mot reklam.

Som vanligt beror det på åt vilket håll "rasismen" går.
Man kan skriva en låt som heter "Pretty fly -for a white guy", men inte byta ut "white" till "black".
En svart kan skämta om vita, men inte tvärtom osv.
Så det hela kan ju knappast bero på själva innehållet i reklamen utan hudfärgen på de anställda på reklambyrån. Lr? Nu är jag trött. :trött

Paradoxy skrev:
2304265 Välkommen till 2006. Här har alla redan sett den bilden och nu är du en av oss.

Grattis :banana
Hörru gnällspik, titta på dom två inläggen före dig. :7peta

(Har haft bilden länge på datorn, men den kan väl vara kul för det i sammanhanget.)

Men du kanske vill införa en regel att man inte får posta något som redan visats förut på internet? :tomten

Ska vi börja med att kolla igenom dina inlägg, och se om du enbart postat pinfärska nyheter som ingen annan redan sett? :3freak
(Btw: Dina två trådlänkar i din signatur är skitgamla.)

Last edited:
War-psycho skrev:
2304268 Hörru gnällspik, titta på dom två inläggen före dig. :7peta
Hej på dom med :hej
War-psycho skrev:
2304268
Har haft bilden länge på datorn, men den kan väl vara kul för det i sammanhanget.
Så du var redan en av oss? Hej ändå :hej
War-psycho skrev:
2304268
Men du kanske vill införa en regel att man inte får posta något som redan visats förut på internet? :tomten
Vi kan försöka? :näsblod
War-psycho skrev:
2304268
Ska vi börja med att kolla igenom dina inlägg, och se om du enbart postat pinfärska nyheter som ingen annan redan sett? :3freak
Mäh, det var ju länge sen jag skrev dom, då är dom ju inte nya längre :7peta
Fast där sa du något, jag borde ta bort alla mina gamla inlägg, för dom har ju redan blivit visade på internet :död

Om det finns folk som anser att det där skulle vara rasistiskt så anklagar dom altså hela pr-avdelningen på sony ( som förmodligen alla har tagit del av kampanjen i förväg ) för att vara rasister :3freak
Jag har då svårt att tänka mig att det skulle vara så.

Back