Rasist????

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Hej alla!

Ni skulle sett vad jag upplevde idag! jag var ute och tankade husan på eftermiddagen idet fina vädret. När jag står och tankar så kommer det fram ett äldre par i en gammal peugeot och tankar vid automaten bredvid. De stiger ut bilen och börjar tanka. Sedan står de båda rakt upp och ner och blänger surt på mig och hojen. Efter ett tag så frågar mannen surt varför min hoj är gul och blå :confused:

Jag svarar att husabergare ofta ser ut så. Det mannen då säger är:

-"Jasså, vad menar du med att köra en sverige-färgad hoj, är du rasist?"

Jag blir totalt paff och står med öppen mun. När jag kommer till mina sinnes fulla bruk och frågar vad i hela fridens namn han menar med det? så svarar kvinnan:

-"Vi tycker att det är väldigt dålig stil att måla sin skrothög till motorcykel gul och blå, då det kan upplevas som väldigt stötande. :huvet

Jag blir om möjligt ännu mer paff och dessutom så börjar jag bli smått förbannad, innan jag utbrister

-" Ursäkta men vad i helvete är ditt problem, husberg har varit gula och blåa väldigt länge och jag har inte målat om den och jag kan inte förstå varför du kallar den skrothög då den säkerligen är 15 år nyare än er gamla peugeot.

Paret svarar inte på detta utan tankar färdigt och sätter sig i sin skrothög till bil och åker iväg.

På vägen hem så ser jag samma bil framför mig i en korsning. När det blir grönt så kan jag inte avstå från att köra om dem och ge dem fingret, kanske lite omoget men jag tänkte inte riktigt på detta då jag var så oerhört förbannad. Dels pga deras intolerans mot gul och blå-färgade fordon och sedan lite smått förolämpad av deras omdömme av min hoj som skrothög...

Jag förstår fan inte vad det var för fel på dessa människor alltså! :mad:

Är det någon annan som har fått liknande kommentarer på sina bergare?

/mvh Anders

Fan vad gött att du drog om han och visade finger!! HELT RÄTT!! Jag hade blivit hur sur som helst om nån sa så till mej! :D

Hmm finns alla möjliga sorts underliga människor i denna värld :confused:

Mvh

HAHAH Du kan ju inte mena allvar? Detta hände alltså på riktigt ? :lol
Ja vad säger man, det finns folk till allt, klart du ska visa fingret åt dem! Hade gjort detsamma :D

:rofl :rofl :rofl

Ursäkta mig, men trots att det var det mest trångsynta jag hört yttras på länge så var det vansinnigt roligt sagt av det äldre paret... :D

Mest kul eftersom de verkligen tyckte det var en "riktig" rasist hoj ... :rofl :rofl

Detta var nog det allra märkligaste som hänt mig under mitt liv....

Det är helt otroligt, mycket har jag råkat ut för men något sånt här??? :confused:

aja som sagt, det finns folk för allt :tungan

Aja,, dom har väl rätt,, kom ihåg att man inte får sjunga de sista verserna på nationalsången längre i skolan för det kan ses som "stötande" hahaha

Svinball,,,:D :D :D :D :D :D :D

Haha, den politiska korrektheten når nya höjder! Det där påståendet slår nästan rasistanklagandet gentemot glassen Nogger och 88:an.

Är det kanske även så att folk som kör KTM med orange färg är drogliberala Holländare...:D :D :D

Hade inte en såkallad "Fuck-You burnout" passat alldeles utomordentligt där! :tummenupp

stötande, den historien måste du skicka till husaberg fabriken :D

i en del skolor får ungarna inte sjunga du gamla du fria, är det Hitler som skrivit den eller :confused:

Hade inte en såkallad "Fuck-You burnout" passat alldeles utomordentligt där! :tummenupp

Jo det skulle ha varit passande, fast man kan ju annars ta reda på var de bor och plocka bort ljuddämparen på hojen och slanga fram och tillbaka utanför deras sovrumsfönster en söndagsmorron kl 04.00 :yoparty

Last edited:
Där ser man vilka det verkligen är som har fått den svenska flaggan till att bli rasist-stämplad?
Så jävla löjligt alltså
ska fan svetsa fast en flagga på bågen nu :yoparty

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC