Rasar motorn på mitt bygge.

vet inte om jag är blind eller döv men vad hände?

o vad gör du i slutet försöker kicka igång den?

beklagar sorgen!

Tror faktiskt han straffknullar den :tummenupp

Jo så illa e de nästan så man borde strafknulla den i avgasröret :D

om du undrar vad de konstiga klukande ljudet e efter jag sväng över vägen o jag stänger av tändningen, så försöker jag lägga i friläge men den vill inte, så när man drar den fram o tilbacks så blir de klick kluck av bensinen, för kameran sitter fast på tanken, men tillslut fick jag i friläge.

Om du hör ett litet vislande ljud innan den dör i uppförsbaken så funderar jag om de va 1-4 kolven som nöpp eller om de e veven/vevstakarna, men när veven/vevstakarna nypper så brukar de inte låta så ju, då blir de oftast något annat ljud ju, har inte vart med om de ljudet innan med vevlagrena, i stället funderar jag om de e kolven som har nöppit fast. för jag kan varken rubba motorn bakot o framot, eller kan vicka 5mm framot o 5mm tilbaxs men annars e de bomm stopp.

Nä man blir ju inte glad när sånt här händer, men tur jag fick med rundan på film i allfall :) o ny tankad o fixsat oljeläckaget i slangen som leder upp till kammarna innan filmningen, men som tacken så går den o pajar,´hann köra 4 mil när den va nytankad å då fungera den gött :D

Last edited:
Tycker det var grymt tråkigt att vi inte fick se hur själva bygget såg ut? Bara en kamera som åkte omkring, men med ett gött motorljud! =)

Hur kom du hem?

Med bena mina, bara putta hem den ju :) va ju knapt 4 km ju eller om de va 6 :D behöver ju lite motio ju :)

Tycker det var grymt tråkigt att vi inte fick se hur själva bygget såg ut? Bara en kamera som åkte omkring, men med ett gött motorljud! =)

Bygget fortskrider här på SH ju :tummenupp http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=154627

Bara bygga ny ram o ficksa motorn så ska de no bli åka av ju :) monterat en monstervarvräknare tills nästa gången okså, vart lite motorsvag med 17/37 drevning ju, nästa gång de blir film så blir de 17/44 drevning så de blir lite weeli okså :tummenupp

Förmodligen kommer den vara starkare tills nästa gång okså, mätte upp alla kolvar o hitta felet på 1ans cylinder varför jag hade bara 8 i komp, kolvringarna va slut, detta e åtgärdat nu o nästa gång monterar jag åter 130munstycken, dom som jag har nu e för stora o gör så den ej varvar ut till varvstoppet kvikt :)

Men kommer dröja några veckor tills nästa gång de blir körning, så tills des så finns de o läsa om den här på SH så ser ni hur bygget ser ut, Fort jag gjort något hoppar de in bilder :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back