Rapex

Eller om hon ber om det, och sedan i efterhand säger att man våldtagit henne. Usch. :3freak

Bra sak det där!

Det tråkiga är ju säkert att den kommer bli förbjuden i sverige, liksom alla andra skydd som finns.

Den där kan dom säkert jämnföra med tex. den gamla storyn om han som tröttnade på att få bilstereon i bilen snodd och monterade rakblad bakom stereon....

Men det är bara hoppas att den blir tillåten!

D-d åt alla våldtäktsmän!!

//Niklas

AxlySM skrev:
Det håller jag iofs med om. Stackars några av mina kompisar.. :3freak :död :(

Fast egentligen vore det nog bättre om man bara högg k-ken av dem så de inte kunde göra det igen! Och de fick leva vidare med det! :)

Stortryne skrev:
"Det handlar inte om hämnd" Riiiight :rolleyes:
Nä, det handlar väl snarare om att lyckas skada mannen så kvinnan ska lyckas fly. Kan nog vara bra för späda flickor som inte kan eller vågar nita killen.. :fatta!

campar skrev:
Fast egentligen vore det nog bättre om man bara högg k-ken av dem så de inte kunde göra det igen! Och de fick leva vidare med det! :)

Det vore perfekt om det inte gick att ta av den, man måste kapa :mattias

Tyvärr är väl oddsen större att de skulle komma att användas av kvinnor som inte har alla hästarna i stallet, än av kvinnor som defakto blir utsatta för våldtäkt.

NoPinky skrev:
Tyvärr är väl oddsen större att de skulle komma att användas av kvinnor som inte har alla hästarna i stallet, än av kvinnor som defakto blir utsatta för våldtäkt.

Jag tror inte att den skulle säljas på löpande band direkt, men om den kvitteras ut så funkar det nog rätt bra.
Hett tips är ju att inte ligga med psykfall annars :hihi

NoPinky skrev:

Då får la ni killar kolla efter lite i musen innan ni kör in den... Skulle gissa att en välkommen kille har lite mer i huvet så han gör det, än en våldtäcktsman som bara hoppar på..

Goodstuff skrev:
Stackars några av mina kompisar? Vad menar du? :va

Att några har blivit våldtagna alternativt tvingats se någon kompis bli det, av vuxna människor, och som sedan förlorar rättegångar i brist på bevis. Bra sätt att knäcka folk på.

Jag hatar....

NoPinky skrev:

Och vilka kvinnor blir utsatta för våldtäkt menar du? Kan man se det på dem innan?

Jag blir förbannad av det här. Varför läggs det en massa tid och energi på att komma på uppfinningar som skall skydda kvinnor mot våldtäkt? Borde man inte fokusera på problemet direkt istället - alltså att förhindra män från att våldta?

Jag har haft den här diskussionen på ett annat forum. Jag tycker att man ska "uppfinna" en elektrifierad kalsong och tvinga alla män att bära den - alltid. Om sen mannen får erektion, samtidigt som hjärnan utsöndrar adrenalin och/eller andra substanser som utsöndras när man vill våldta, så sänds en elektrisk impuls till kalsongen och steker kuken.
På så sätt klarar sig de män som råkar få bånge ute på stan utan att vilja våldta.

Jag borde få nobelpris för det här, inte sant?

duckie skrev:
Jag borde få nobelpris för det här, inte sant?

Jo, lika mycket som de personerna som kom på att kvinnor inte får visa sina ansikten när de är ute på stan osv.. Inte för att jämförelsen kanske är helt klockren, men det finns nog bättre lösningar på problemet. Vad exakt kan jag emellertid inte säga! :3freak

Edit: Hugga kuken av våldtäktspersonerna skulle nog vara något, men det kan man ju inte göra innan de har begått något brott. Och sedan skall ju personerna i fråga dömas också, och hur lätt är det med det rättsväsende vi har i Sverige? :rolleyes:

lilltryne skrev:
Då får la ni killar kolla efter lite i musen innan ni kör in den... Skulle gissa att en välkommen kille har lite mer i huvet så han gör det, än en våldtäcktsman som bara hoppar på..

Kan inte tjejen vara lite sjysst och ta bort den innan man börjar jufsa istället? :va

AxlySM skrev:
Jo, lika mycket som de personerna som kom på att kvinnor inte får visa sina ansikten när de är ute på stan osv.. Inte för att jämförelsen kanske är helt klockren, men det finns nog bättre lösningar på problemet. Vad exakt kan jag emellertid inte säga! :3freak

Hur menar du nu? Jag kopplar inte jämförelsen...

Vilka ska "lida" - de potentiella offren eller de potentiella förövarna?

duckie skrev:
Hur menar du nu? Jag kopplar inte jämförelsen...

Vilka ska "lida" - de potentiella offren eller de potentiella förövarna?

Att tvinga folk bära något som majoriteten inte vill. Jag tycker inte det är någon vidare fin tradition att kvinnor i vissa länder/inom vissa kulturer tvingas bära slöjor högt och lågt, lika lite som jag skulle vilja bli påtvingad ett par elektriska fillingar. :näsblod

Nu menar jag ju inte som jämförelse att männen i de länder som kvinnorna tvingas bära dessa hucklen lider särskilt mycket för det, som en kvinna var som helst skulle göra av en våldtäkt, men det var också bara själva "tvånget" jag ifrågasatte. :tummenupp

Lite samma sak som att förbjuda "sporthojar" för alla, bara för att vissa inte tar sitt fulla ansvar.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT