Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
-PLM- skrev:2594816Är det enbart felaktigt schimsat om motorn rasar i "förtid"? När man renoverar en motor, bör man plocka bort schimset trots att den hållt?
Ljunghusen skrev:2617104Update... Jag schimsade om vevaxeln, och fick byta vänster ramlager (eftersom ramlagrets inre bana, som sitter på vevaxeln inte går att få bort utan att paja den) så nu får vi se om det håller ett tag
Är ni kluvna bör det räcka att plocka loss vänster motorkåpa, och rucka på vevaxeln. Sålänge man känner ett axiellt glapp är det inte helt åt fanders iaf
Hur kan ktm leverera hojar med i princip 0 axialspel?
Med ett sånt här verktyg går det smidigt att plocka av och på lagerbanor.Ljunghusen skrev:2617104Update... Jag schimsade om vevaxeln, och fick byta vänster ramlager (eftersom ramlagrets inre bana, som sitter på vevaxeln inte går att få bort utan att paja den) så nu får vi se om det håller ett tag
Busaberg skrev:2617281Med ett sånt här verktyg går det smidigt att plocka av och på lagerbanor.
Busaberg skrev:2617465Sitter det inte vanliga delade rullager(NJ206)i 560 precis som i alla andra RFS/Husabergmotorer då? Verktyget är ingen avdragare direkt utan en slitsad aluhylsa som passar på innerbanan.Man hettar upp den med gassvets,sätter den på innerbanan,klämmer åt i några sekunder och plockar av lagerbanan.
Ja det lät ju konstigt.Verktyget är ju ett KTM original tom.Ljunghusen skrev:2617473Mm vanligt delat lager (som din avatar)
Jo jag har hört talas om aluhylsan så jag knallade över till ktm med veven men det gick inte sa dom!
Busaberg skrev:2617476Ja det lät ju konstigt.Verktyget är ju ett KTM original tom.
Balansera vevpartiet ?? Är det möjligen 'rikta' ? Annars får nån förklara hur man
ulf_lundin skrev:2617737Möjligen kan man få vevhuset att klämma ihop dom. Är det vad man ska undvika menar ni ?
Det satt SKF i min Husaberg iallafall.Kör dom med andrasortering i dom åårancha?HeBBa skrev:2617953
Dom lager som sitter där ifrån början är skit. Det ska vara SKF lager.
Till dom som kan byta kan jag jag rekommendera SKF lager.
Dom jag prata med sa att dom borde hålla 200-300 timmar om det inte är för tight vill säga.
HeBBa skrev:2617953
Dom lager som sitter där ifrån början är skit. Det ska vara SKF lager.
Till dom som kan byta kan jag jag rekommendera SKF lager.
Dom jag prata med sa att dom borde hålla 200-300 timmar om det inte är för tight vill säga.
-PLM- skrev:2619579Kanske dum fråga som man märker när man river, men hur mäter man spelet? När blockhalvorna är monterade så når man väl inte ner med bladmått?
Spelar det ngn roll vilken sida man plockar bort schimset på? Verkar ju finnas en på var sida om veven.
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!