Min racehoj / gathoj har varit nerskruvad till ram/motor under senaste dagarna för att leta efter lite "fel" då jag under styrning på banan får fajtas med att hojen drar åt ena hållet. Jag har hittills trott att det är ramen som är sne, men ... jag tror faktiskt inte längre att den är det. Anledningen är att jag nu har mätt mellan nedre styrkronans axel som går genom ramhuvet, och ut till gafflarna som går på var sida. Distansen mellan vänstra och högra gaffelbenet borde väl vara samma? Well, vad jag upptäckte var att det diffade cirka 2mm. Så med lite slutledningsförmåga som jag har ibland så är mina aningar besannade, axeln som går ihop med nedre styrkronan är krökt åt höger. Jag köpte dessa gafflar med styrkronorna (över och under) på eBay för att byta ut de gafflar och stykronorna jag hade på hojen då även dessa var snea från diverse vurpor. Sen när jag satte på de "nya" (i tron att de var raka) så var hojen fortfarande CP i styrningen, därefter drog jag slutsatsen att ramen var sne....
Äh! Hursomhelst, går det rikta axeln på nedre styrkronan? Nån som kan ta på sig jobbet?
Äh! Hursomhelst, går det rikta axeln på nedre styrkronan? Nån som kan ta på sig jobbet?